Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlkokulda Değerler Eğitimi SNF 610 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EBRU UZUNKOL
Dersi Verenler Doç.Dr. EBRU UZUNKOL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Elife Nur Saydam

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin ilkokul döneminin değerler eğitimi bakımından önemini kavramalarını sağlayarak, üst düzey düşünme becerilerinin ve farklı yaklaşımların kullanıldığı değerler eğitimi uygulamaları konusunda çoklu bakış açıları geliştirmelerini sağlamak.  

Dersin İçeriği

Değer kavramı, değer kavramının felsefi temelleri, değerler eğitimi bağlamında ele alınacak kavramlar, değerler eğitiminin önemi ve kapsamı, Değerler eğitiminde ahlak ve karakter eğitiminin yeri, değerler eğitiminde üst düzey düşünme becerilerinin yeri, İlkokulda değerler eğitiminin ve beceri ediniminin kritik önemi, ilkokulda farklı yaklaşımlarla değerler eğitimi, İlkokul programlarında değerler eğitimi, İlkokulda değerler eğitimi uygulamaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Değer kavramı ve değer kavramının felsefi, sosyal ve psikolojik temellerini anlama Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
2 İlkokul döneminin değerler eğitimi bakımından önemini kavrama Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Ödev,
3 Değerler eğitimi için gerekli becerilerin kazandırılmasına yönelik uygulamalar tasarlama Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
4 İlkokulda farklı dersler için değerler eğitimi uygulamaları yapma Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Değer kavramı, değer kavramının temelleri felsefi ve toplumsal temelleri
2 Değer eğitimi ile ilişkili kavramlar
3 Değerler eğitiminin rolü ve önemi
4 Değerler eğitimine ahlaki gelişim ve ahlak eğitiminin önemi
5 Değerler eğitiminde üst düzey düşünme becerilerinin yeri
6 İlkokul döneminde ahlaki gelişim ve değerler eğitimin
7 İlkokul dönemi değerler eğitiminde beceri öğretimi ve kritik beceriler
8 Ara sınav
9 İlkokul programlarında değerler
10 İlkokul döneminde uygulanabilecek değerler eğitimi yaklaşımları
11 İlkokul döneminde uygulanabilecek disiplinlerarası değerler eğitimi yaklaşımları
12 İlkokulda değerler eğitimine ilişkin uygulamalar
13 İlkokulda değerler eğitimine ilişkin uygulamalar
14 İlkokulda değerler eğitimine ilişkin uygulamalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27

Bacanlı, H. (2005). Duygusal davranış eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Halstead, J. M. (1996). Values and values education in schools. In J. M. Halstead and M. J. Taylor (Eds.). Values in education andeducation in values (pp. 3–14). London: The Falmer Press.

Lickona, T. (1991). Educating and character education: How our schools can teach respect and responsibility. New York: Bantam Boks.

Lickona, T. (1993). The Return of Character Education. Educational Leadership, (51) (3), 6-11.

Jerome, L. & Kisby, B. (2020). Lessons in character education: incorporating neoliberal learning in classroom resources. Critical Studies in Education, 1-16.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar.
2 Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde analiz, sentez ve değerlendirmeler yaparak uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, özgün tanım ve sonuçlara ulaşır.
3 Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirerek kullanır ve eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik özgün bir konuda bilimsel çözümler üretip paydaşlarına aktarır.
4 Bilimsel yöntemlere ilişkin üst düzey beceriler kazanarak sınıf eğitimi alanındaki bilimsel araştırmalarda yeni ve karmaşık düşüncelerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
5 Sınıf eğitimi alanında yeni yöntem, düşünce ve tasarımlarla özgün bilimsel araştırmayı bağımsız olarak yürüterek yaptığı yayınlarla alanına katkıda bulunur.
6 Üst düzey zihinsel becerileri kullanarak sınıf eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
7 Yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunarak alanına yönelik normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
8 Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Ara Sınav 1 8 8
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 6