Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Web 2.0 Araçları Kullanımı SNF 608 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Elife Nur Saydam

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, dersi alan öğrencilerin eğitim öğretim faaliyetlerinde WEB 2.0 araçlarını daha bilinçli ve etkin olarak kullanabilmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Eğitimde teknoloji kullanımı, Eğitimde teknoloji kullanımının olumlu olumsuz yönleri, WEB Araçları  (WEB 1.0, WEB 2.0, WEB 3.0), Eğitimde WEB 2.0 Araçlarının Kullanımı, Eğitimde WEB 2.0 Araçlarının Etkililiği, Yaygın olarak Kullanılan WEB 2.0 Araçları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Anlatım, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, Portfolyo,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme
2 Eğitimde teknoloji kullanımı
3 Eğitimde teknoloji kullanımının olumlu/olumsuz yönleri
4 WEB Araçları (WEB 1.0, WEB 2.0)
5 WEB Araçları (WEB 3.0, WEB 4.0)
6 Eğitimde WEB 2.0 Araçlarının Etkililiği
7 Yaygın olarak Kullanılan WEB 2.0 Araçları
8 Yaygın olarak Kullanılan WEB 2.0 Araçları
9 Öğrenci Raporlarının değerlendirilmesi
10 Öğrenci Raporlarının değerlendirilmesi
11 Öğrenci Raporlarının değerlendirilmesi
12 Öğrenci Raporlarının değerlendirilmesi
13 Öğrenci Raporlarının değerlendirilmesi
14 Dersin genel değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders notları.

 

Ders Kaynakları

İlgili akademik yayınlar.

Gümüş, S., Sözeri, M. C., Özcan, S. (2020). Eğitim Ortamları İçin Web 2.0 Araçları Rehberi. Kitapyurdu Doğrudan Yayn.

İşbulan, O., Demir Kaymak, Z., Kıyıcı, M. (2019). 101 Araçla Web 2.0. Pegem Akademi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar.
2 Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde analiz, sentez ve değerlendirmeler yaparak uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, özgün tanım ve sonuçlara ulaşır.
3 Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirerek kullanır ve eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik özgün bir konuda bilimsel çözümler üretip paydaşlarına aktarır.
4 Bilimsel yöntemlere ilişkin üst düzey beceriler kazanarak sınıf eğitimi alanındaki bilimsel araştırmalarda yeni ve karmaşık düşüncelerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
5 Sınıf eğitimi alanında yeni yöntem, düşünce ve tasarımlarla özgün bilimsel araştırmayı bağımsız olarak yürüterek yaptığı yayınlarla alanına katkıda bulunur.
6 Üst düzey zihinsel becerileri kullanarak sınıf eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
7 Yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunarak alanına yönelik normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
8 Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Ödev 1 30 30
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6