Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Repertuvar Tsm II | REM 222 | 4 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. ÖZGE ZEYBEK |
Dersi Verenler | Arş.Gör. ÖZGE ZEYBEK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Teori ve solfej derslerinde öğrenilen makam ve usullerin paralelinde mevcut repertuardaki eserlerin Türk Makam Müziği üslubuna uygun olarak seslendirilmesi ile öğrenciye bu alanda repertuar kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Neva,Tahir,Muhayyer,Buselik,Karcığar,Basit Suzinak makamlarında 10 zamanlıya kadar eserlerin icrası |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur. | Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
2 | Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
3 | Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir. | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
4 | Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir. | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Muhayyer makamında yürük semai usülünde eser (Hacı Sadullah Ağa ) | |
2 | Muhayyer makamında yürük semai usülünde eser (Dede Efendi) | |
3 | Muhayyer makamında düyek usülünde eser (Rıfat Bey) | |
4 | Neva makamında aksak usülünde eser.(Tanburi Mustafa Çavuş) | |
5 | Neva makamında yürük semai usülünde eser.(Zekai Dede) | |
6 | Tahir makamında aksak usülünde eser (Dellalzade İsmail Efendi) | |
7 | Tahir makamında düyek usülünde eser (Sadeddin Kaynak) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Buselik makamında nim sofyan (Selahattin İçli) ve curcuna (Şerif İçli) usülünde eserler | |
10 | Karcığar makamında aksak usulünde eser.(Mustafa Nafiz Irmak) | |
11 | Karcığar makamında aksak usulünde eser(Kanuni Hacı Arif Bey),Karcığar köçekçe (Alaeddin Yavaşca) | |
12 | Basit Suzinak makamında yürük semai usülünde eser (Küçük Mehmet Ağa) | |
13 | Basit Suzinak makamında ağır düyek usülünde eser (Zeki Arif Ataergin) | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TRT TSM Nota Arşivi,Bakırköy Musiki Vakfı Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |