Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğrenme Yönetim Sistemleri WEB 202 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKKI BAĞCI
Dersi Verenler Doç.Dr. HAKKI BAĞCI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Dersin amacı; ihtiyaç analizi, planlama, ders tasarımı, yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitsel veri madenciliği ve öğrenme analitikleri doğrultusunda öğrenme yönetim sistemlerine yönelik gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

ÖYS özellikleri, ÖYS’de ders tasarımı, ÖYS planlama ve yönetimi, ÖYS planlama ve kurulumu, ÖYS bileşenleri, ÖYS içerik organizasyonu, ÖYS’nin diğer bilgi sistemleriyle entegrasyonu, ÖYS’de öğrenme analitikleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenme yönetim sisteminin ne olduğunu bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Öğrenme yönetim sisteminin özelliklerini bilir. Soru-Cevap, Sınav,
3 Öğrenme yönetim sistemlerinde ders geliştirebilir. Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Ödev, Sınav,
4 Öğrenme yönetim sistemlerinde ölçme değerlendirme etkinliği ekleyebilir. Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Kavramlar ve Öğrenme Yönetim Sistemi
2 Farklı Öğrenme Yönetim Sistemleri
3 Öğrenme Yönetim Sistemi Planlama ve Kurulumu
4 Öğrenme Yönetim Sistemi Özellikleri
5 Öğrenme Yönetim Sistemlerinin Bileşenleri
6 Öğrenme Yönetim Sistemlerinin Bileşenleri
7 Öğrenme Yönetim Sistemi Planlama ve Yönetimi
8 Öğrenme Yönetim Sistemlerinde Ders Tasarım
9 Öğrenme Yönetim Sistemlerinde Ders Tasarımı
10 Öğrenme Yönetim Sistemlerinde İçerik Organizasyonu
11 Öğrenme Yönetim Sistemlerinin Diğer Bilgi Sistemleriyle Entegrasyonu
12 Öğrenme Yönetim Sistemlerinde Ölçme Değerlendirme
13 Öğrenme Yönetim Sistemlerinde Öğrenme Analitikleri
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Öğrenme Yönetim Sistemleri - Anadolu Üniversitesi (E-kitap).

Ozarslan, Y. ve Ozan, Ö. (2016). Öğrenme Yönetim Sistemleri. Detay Yayıncılık: Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. X
2 Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
3 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. X
4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. X
5 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. X
7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. X
8 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X
9 sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
3. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Final 80
1. Yıl İçinin Başarıya 20
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 20 20
Ödev 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5