Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Girişimcilik | MYO 255 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, bir başka işetmede başkasının yanında çalışmak yerine öğrencileri zihinsel-duygusal olarak girişimciliğe hazırlamak ve girişimciliğe teşvik etmektir. Girişimcilik dersi bir iş fikrinin bulunmasından hayata geçirilmesine kadar tüm süreçleri irdeler. Girişim, girişimci, inovasyon, iş fikri, iş planı hazırlama, sosyal ağ oluşturma ve girişimcinin sosyal sorumluluğu, iş ahlakı gibi kavramların öğrenilmesini ve teorik çerçeveyle sektördeki uygulamalar arasında bir köprü kurarak yeniklikçi fikirlerin uygulanmasını sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu derste girişimcilikle ilgili temel kavramlar, bir iş fikri bulabilme amacıyla yaratıcılık, yenilikçi düşünme, iş fikrinin hayata geçirilebilmesi için ise proje bazlı düşünme, planlama yapabilme, bir işi örgütleyebilme, bir iş kurmanın yasal çerçevesi hakkında teorik ve pratik bilgiler verilmektedir. Derste Girişimcilik Türleri, girişimcilik kültürü, Kadın Girişimcilik, İş ahlakı ve sosyal sorumluluk, Francfising, Yerel girişimcilik, Türkiyede girişimcilik ekosistemi, Girişimcilikte yeni yaklaşımlar, risk sermeyesi, Girişimciliğin finansmanı, Bir iş fikri bulmak ve test etmek, İş planı ve pazarlama planlarının oluşturulması ve hazırlanması, iş modelinin tasarımı, Proje bazlı iş fikri oluşturma ve proje döngüsü mantığında iş planı analizleri yapma, Proje yönetimi tanımı, proje yönetimi ve organizasyonu, Proje yönetiminde bütçeleme, kontrol ve raporlama, Proje risk yönetimi, Hazırlanan iş planlarının öğrenci tarafından sunulması gibi akademik konular ele alınmakta ve bu konuların tamamı pratik uygulamalarla desteklenmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik konusunun temel kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
2 | Yaratıcı düşünce ve yeni iş fikri arama konularında yetkinlik kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
3 | Girişimsel Karar Verme Sürecini öğrenir. | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sınav, Proje / Tasarım, |
4 | Girişimcilik konusunun farklı yönleri ve boyutlarından haberdar olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
5 | Girişimcilerin karşılaşacakları sorunlar karşısında bilinç kazanır ve bu sorunlara çözüm arama yollarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
6 | Sosyal ağların nasıl geliştirileceğini ve sosyal ağlardan nasıl faydalanılacağını anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
7 | Yerel, ulusal ve uluslar arası pazar fırsatlarını görerek söz konusu pazarlara nasıl girileceğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
8 | Bir işin nasıl örgütleneceğini ve yönetileceğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
9 | Girişimciliğin yasal boyutlarıyla ilgili bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
10 | İş planını hazırlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
11 | Girişimciliği destekleyen kurum ve kuruluşlardan ve bunların uygulamalarından haberdar olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
12 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimcilikle ilgili temel kavramlar | |
2 | Girişimcilik Süreci ve Girişimcilik Modelleri | |
3 | Yerel, Ulusal Ve Uluslararası Yenilikçi Pazar Fırsatları | |
4 | Bir İş Fikri Bulma: Yaratıcı Düşünce- İnovasyon | |
5 | Bir İş Planı Hazırlama, Proje hazırlama | |
6 | Organizasyon Tasarımı Ve İşin Yönetilmesi | |
7 | Yeni İş Fikrinin Pazarlanması- Franchising-Zincir Girişimciliği | |
8 | Finansal Projeksiyon Ve Planlama-Sermaye Ve Kaynak Yaratma- Teşvikler ve Danışmanlık | |
9 | Girişimciliğin Yasal Çerçevesi: Fikri Haklar, Patent, Marka, Lisans | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Geleceğin Girişimcilik Anlayışları Tekno-Girişimcilik Yeşil Girişimcilik | |
12 | Girişimcilikte Cinsiyet Faktörü | |
13 | Sosyal Ağlar | |
14 | Öğrenci Sunumları (İş Planı Sunumları) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] EBS’ye Yüklenecek Ders Notları |
Ders Kaynakları | [1] KOSGEB, Kosgeb Girişimcilik El Kitabı [2] ARIKAN, S. Girişimcilik, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Anestezi teknikeri meslek bilincine sahiptir. | ||||||
2 | 2. Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir. | ||||||
3 | 3. Ameliyathanede uyumlu ekip çalışması yürütecek davranışlar sergiler. | ||||||
4 | 4.İnsan vücudunun temel yapı ve işlevlerini bilir. Bu bilgileri mesleki çalışmalarında kullanır. | ||||||
5 | 5. Kalite yönetim ve sürüçlerine uygun davranışlar sergilyerek süreçlere katılmak, | ||||||
6 | 6. Organ ve sistemlere ait hastalıklar hakkında temel ve genel bilgilere sahiptir. | ||||||
7 | 7. Çağdaş sağlık teknikeri anlayışına uygun, hasta yönetimini yürütebilmek için temel bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. Hastalara zarar vermeden sağlık hizmeti sunar; çalıştığı klinikte hijyene önem verir. | ||||||
8 | 8. Hastalara yapılan anestezi uygulamaları hakkında genel bilgiye sahiptir. | ||||||
9 | 9 Hastaya Anestezi Uzman Doktoru gözetiminde Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. | ||||||
10 | 11. Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | ||||||
11 | 11. Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | ||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | 15. Mesleğini en iyi şekilde uygulamakla birlikte, kişisel ve toplumsal gelişime katkı sağlayacak sosyal ve kültürel bilgiye sahip olmayı amaç edinir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |