Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlkokulda Okul Çevre İlişkileri SNF 514 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ
Dersi Verenler Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Musa ÇALIŞIR

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, İlköğretim için okul - çevre ilişkileri yeterliliği kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği okul - çevre ilişkilerinin değişkenleri, okul - çevre İlişkilerinde öğretmenin rolü, okul - çevre İlişkilerinde aileden kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri, okul - çevre İlişkilerinde okuldan kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri, okul - çevre ilişkilerinde çevreden kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri, okul ve çevre işbirliğini sağlamada yasal durum, okul ve çevre işbirliğini sağlamada örnek uygulamalar, okul - çevre ilişkilerinde iletişim örnekleri, okul çevre tarafından nasıl algılandığı, değişik yollarla aileleri bilgilendirme, veli elkitabı hazırlama (Örnek Uygulama), sorun odaklı aile bilgilendirme semineri, ilköğretim ders programlarında çevre ile etkileşimin zorunluluğu gibi konulardan oluşmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okul-çevre ilişkilerinin değişik boyutlarını bilir.
2 Okul-çevre ilişkilerinden kaynaklanan sorunlara çözümler önerir.
3 Okul-çevre ilişkilerinde iletişim örnekleri tasarlar.
4 Okul-çevre ilişkilerini değerlendirir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okul - çevre ilişkilerine genel bakış
2 Okul - çevre ilişkilerinin değişkenleri
3 Okul - çevre ilişkilerinde öğretmenin rolü
4 Okul - çevre ilişkilerinde aileden kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri
5 Okul - çevre ilişkilerinde okuldan kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri
6 Okul - çevre ilişkilerinde çevreden kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri
7 Okul - çevre ilişkilerinde okuldan kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri
8 Okul ve çevre işbirliğini sağlamada örnek uygulamalar
9 Okul - çevre ilişkilerinde iletişim örnekleri
10 Okulu çevrenin nasıl algıladığına yönelik örnekler
11 Değişik yollarla aileleri bilgilendirme
12 Veli el kitabı hazırlama (örnek uygulama)
13 Sorun odaklı aile bilgilendirme semineri
14 İlköğretim ders programlarında çevre ile etkileşimin zorunluluğu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar.
2 Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır.
3 Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır.
4 Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
5 Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür.
6 Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir.
7 Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 2 20 40
Final 1 25 25
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6