Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Öğretimi SNF 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ERCAN MASAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İlköğretim matematik öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerini öğrencilere aktarmak, bu yöntemlerin güçlü ve zayıf yönlerini göstermek.

Dersin İçeriği

Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri, matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilkokul matematik programının kapsamı, kazanım ve özellikleri; belli baslı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme; problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.) konularını kapsar. Ayrıca konularla ilgili makale ve araştırmaların okunması ve sunulmasını içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematik öğretiminin amaçlarını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Matematik öğretiminin temel ilkelerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 İlköğretim Matematik programının kapsamı, kazanımları ve özelliklerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Matematik dersinde ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapılacağını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Problem çözmenin matematik öğretimindeki yeri ve önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
7 İlköğretim I.Kademede yer alan problem çözmede kullanılan stratejileri /problem çözme aşamalarını ve problem türlerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
8 Farklı öğretim yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
9 Matematik öğretimi ile ilgili akademik çalışmaları okuyup anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Matematik öğretiminin amacı
2 Matematik öğretiminin temel ilkeleri: temel öğrenme kuramları
3 Temel öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri
4 Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri
5 İlkokul matematik programının kapsamı, kazanım ve özellikleri
6 Matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme
7 Problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.). Örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
8 Ara sınav
9 Öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması
10 Öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması
11 Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili ulusal ve uluslar arası makaleler
12 Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili ulusal ve uluslar arası makaleler
13 Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili ulusal ve uluslar arası makaleler
14 Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili ulusal ve uluslar arası makaleler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Baykul, Yaşar. (2005). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Yayıncılık,
Ankara.
Altun, Murat (2005). Matematik Öğretimi. Alfa Yayıncılık. Bursa
Olkun, Sinan & Toluk, Zülbiye (2003). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi.
Konu ile ilgili süreli yurtiçi ve yurtdışı yayınlar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar.
2 Bilimsel çalışmada uyması gereken etik kuralları bilir.
3 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili yerli yabancı literatürü takip eder.
4 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
5 Bilimsel araştırmalar için veri toplar, toplanan verileri analiz eder, analiz edilen verileri yorumlar.
6 Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar.
7 Bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır.
8 Bilimsel araştırma için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.
10 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere, öğretim yöntem-tekniklerine, ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik geliştirme çalışmaları yapar.
11 Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretir.
12 İlkokula yönelik disiplinlerde bilimsel çalışmalar yürütür.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 2 20 40
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6