Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Geometri Öğretimi IME 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MELEK MASAL
Dersi Verenler Prof.Dr. MELEK MASAL,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Büşra ÇAYLAN ERGENE

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Etkili bir geometri öğretiminin nasıl yapıldığını açıklamak ve çocuklarda geometrik düşüncenin gelişimini sağlayacak öğrenme ortamını tasarlamak.

Dersin İçeriği

Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi, Geometri öğretiminin temel ilkeleri, Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri, Temel geometri kavramları, Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, İspat yöntemi ile geometri öğretimi, Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla), Koordinat sisteminin öğretimi, Simetri kavramının öğretimi, Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları, Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası makaleler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişim aşamalarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
2 Geometri öğretiminin temel ilkelerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
3 Temel geometri kavramlarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
4 Alana ilişkin kavram yanılgılarını ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
5 Van Hiele geometri öğrenme düzeylerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
6 Alan ile ilgili yapılan ulusal ve uluslararası çalışmaları tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi
2 Geometri öğretiminin temel ilkeleri
3 Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri
4 Temel geometri kavramları
5 Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi
6 Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi
7 İspat yöntemi ile geometri öğretimi
8 Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla)
9 Arasınav
10 Koordinat sisteminin öğretimi
11 Simetri kavramının öğretimi
12 Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları
13 Alan ile ilgili ulusal makaleler
14 Alan ile ilgili uluslararası makaleler
Kaynaklar
Ders Notu

Ağırman-Aydın, T. ve Küçük-Demir, B. (2022). Geometri ve Öğretimi 4. Baskı. Pegem A. Yayınları

French, D. (2017). Geometri Öğretimi ve Öğrenimi. Anı Yayıncılık

Altun, M. (2008), İlköğretim ikinci kademe matematik öğretimi, aktüel yayıncılık

Ders Kaynakları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 8 8
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6