Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Eğitiminde Araştırma ve Alan Uygulamalar IME 504 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kevser Günay

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bir araştırmanın nasıl yapılacağının ve sunulacağının tanıtılması

Dersin İçeriği

Matematik eğitimi araştırmalarında eğilimler, genel araştırma konuları ve teoriler. Araştırmanın belirlenmesi, planlanması, uygulanması, raporlaştırılması ve sunumu.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Matematik eğitiminde çoklu zekâ kuramını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Matematik eğitiminde çoklu temsilleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Didaktiksel dönüşüm teorisini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
5 Öge gösterim teorisini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
6 Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitlerini sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
7 Araştırma projesi basamaklarını sıralar. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav,
8 Araştırma projesini uygular. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav,
9 Araştırma projesinin sonuçlarını raporlaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimi
2 Matematik eğitiminde çoklu zekâ
3 Matematik eğitiminde çoklu temsiller
4 Didaktiksel dönüşüm teorisi
5 Öge gösterim teorisi
6 Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitleri (formatif ve summatif, vb.)
7 Araştırmanın seçimi
8 Araştırmanın teorik çatısının oluşturulması
9 Arasınav
10 Literatür araştırması
11 Araştırmanın planlanması ve uygulaması
12 Araştırmanın değerlendirilmesi ve raporlaştırılması
13 Sözlü sunum yapılması
14 Sözlü sunum yapılması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Bingölbali, E., Arslan, S. ve Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi.

Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.B., Akgün, E.Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
T
ürkiye Bilimler Akademisi (2002). Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları.

Çiltaş, A., Güler, G. ve Sözbilir, M. (2012). Türkiyede matematik eğitimi araştırmaları: Bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 565-580.

Sierpinska, A., Kilpatrick, J., Balacheff, N., Howson, A. G., Sfard, A., & Steinbring, H. (1993). What is research in mathematics education, and what are its results? Journal for Research in Mathematics Education, 24(3), 274278.

 

Sriraman, B. & English, L. (Eds.). (2010) Theories in mathematics education: seeking new frontiers. Berlin: Springer.

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6