Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı İstatistik | EKO 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NESRİN GÜLER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SAYIN SAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yusuf Ali DANIŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciye iktisat ve işletme ile ilgili istatistiksel problemleri çözebilecek temel istatistik bilgisinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Olasılığa giriş, temel kavramlar, rasgele değişkenler, dağılım fonksiyonu, dağılımın parametreleri, normal dağılım, örneklem seçimi, verilerin analizi, nokta kestirimi, aralık kestirimi, hipotez testleri, ortak olasılık dağılımı, kovaryans ve bunların ekonomi ve işletme uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistiğin kullanım amacını ve önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlayabilme, özetleyebilme ve görsel olarak açıklayabilme becerisi, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Elde edilen verileri en uygun analiz yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Veri çözümlemesi ile mevcut durum hakkında yorum yapabilme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Geleceğe yönelik öngörüde bulunabilme yetisi ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel İstatistik kavramlarının tekrarı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
2 | Rassal değişkenlerin tanımlanması | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
3 | Kesikli rassal değişkenlerin özellikleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
4 | Sürekli rassal değişkenlerin tanımlanması | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
5 | Normal Dağılımın özellikleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
6 | Normal dağılım ile ilgili uygulamalar | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
7 | Standart normal dağılım ve tablosunun tanıtılması | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
8 | VİZE SINAVI | |
9 | Standart normal dağılıma dönüştürme uygulamaları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
10 | Student t dağılımı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
11 | Hipotez Testleri - 1 | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
12 | Hipotez Testleri - 2 | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
13 | Hipotez testleri ile ilgili uygulamalar - 1 | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
14 | Hipotez Testleri ile ilgili uygulamalar - 2 | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Newbold, P. İstatistik, Literatür yayınları, 2006 |
Ders Kaynakları | Panik, M. Advanced Statatistics from an Elemantary Point of View, Elsevier, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 6 | 4 | 24 |
Proje / Tasarım | 1 | 11 | 11 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |