Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetimde Benzetim Modelleme | MYT 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere farklı yönetim sistemlerini analiz etme, davranışını inceleyebilmek amacıyla, Benzetim tekniği kullanarak, model kurma ve deney yapma ve yorumlama yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Benzetime Giriş ve Temel Kavramlar, Benzetim Model Yapısı ve Çeşitleri , Kesiki Olay Benzetimi, Benzetimde İstatistik Konular, Yönetim Oyunları Benzetimi, Kuyruk Sistemleri Yönetiminde Benzetim, Servis ve Lojistik Sistemleri Yönetiminde Benzetim, Stok Yönetiminde Benzetim, Bakım Yönetimi modelleri, İmalat Yönetiminde Benzetim, Yönetimde Benzetim Paketleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sistemi analiz etme, davranışını inceleyebilmek amacıyla model kurma ve deney yapma ve yorumlama becerisi kazandırır. | Bireysel Çalışma, Tartışma, | Ödev, |
2 | Benzetim Modelinin temel unsurları ve kurulumunu öğretir. | Benzetim, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
3 | Modeli doğrulama, test etme ve analiz etme yeteneğini kazandırır. | Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme, | Performans Görevi, Ödev, |
4 | Benzetim modellemede gerekli istatistik bilgisini kazandırır | Benzetim, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Performans Görevi, Ödev, |
5 | Benzetimde paket program kullanmayı öğretir. | Benzetim, Tartışma, Problem Çözme, | Performans Görevi, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Benzetime Giriş ve Temel Kavramlar | |
2 | Benzetim Modelleme Yapısı ve Aşamaları | |
3 | Kesikli Olay Benzetimi ve Modelleme Çeşitleri | |
4 | Benzetimde istatistik Konular-1: Dağılım Belirleme | |
5 | Benzetimde istatistik Konular-2: Rassal Sayı ve Rassal Değer Üretme | |
6 | Yönetim Oyunları Benzetimi | |
7 | Kuyruk Sistemleri Yönetiminde Benzetim Modelleme | |
8 | Servis Sistemeleri Yönetiminde Benzetim Modelleme | |
9 | Lojistik Yönetiminde Benzetim Modelleme | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Stok Yönetim Sistemlerinde Benzetim Modelleme | |
12 | Bakım Yönetim Sistemlerinde Benzetim Modelleme | |
13 | İmalat Sistemleri Yönetiminde Benzetim Modelleme | |
14 | Yönetimde Benzetim Paketleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yönetimde Benzetim Uygulamaları Ders Notlar, Prof. Dr. Emin Gündoğar |
Ders Kaynakları | 1. Simulation modelling and analysis by Averill M. Law, W. David Kelton. 2. Modelling for Management: Simulation in Support of Systems Thinking by G. P. Richardson 3. Simulation Modelling (The Wiley series in management and administration) by F. P. Wyman.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | X | |||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | X | |||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | X | |||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |