Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dekor Teknikleri I | SRM 211 | 3 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA MARMARA |
Dersi Verenler | TUBA MARMARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin içeriği seramik yüzeylerde dekor tekniklerini öğrencilere tanıtmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Seramik yüzeylerde farklı dekor tekniklerini ile ilgili bilgi ve beceriler uygulamalı olarak aktarılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dekor tekniklerinin uygulanacağı yüzeyleri sınıflandırır. | Anlatım, | Ödev, |
2 | Yüzey ile uygulanacak tasarımı ilişkilendirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, |
3 | Dekor tekniklerini kullanarak tasarımı çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, |
4 | Seramik yüzeylerde dekor tekniklerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav, |
5 | Seramik yüzeylerde dekor tekniklerini kullanarak endüstriyel ürünler üretir. | Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, | Ödev, |
6 | Uygulanan tasarım ve teknikleri dosya olarak görsel ve yazılı sunuma çevirir. | Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramik dekor tekniklerinin tanımının yapılması ve söz konusu tekniklerinin amacının anlatılması. | |
2 | Yaş seramik bünyeler üzerine uygulanan dekor teknikleri çeşitlerinin tanıtılması ve uygulama aşamalarının anlatılması | Deri sertliğinde seramik form hazırlanması |
3 | Oyma, champ-leve, sgrafitto tekniklerinin anlatılması ve uygulamalarının yapılması. | Deri sertliğinde seramik form hazırlanması |
4 | Mühür ve parça ekleme tekniklerinin anlatılması ve uygulamalarının yapılması. | Deri sertliğinde seramik form hazırlanması |
5 | Ajur, akıtma ajur tekniklerinin anlatılması ve uygulamalarının yapılması. | Deri sertliğinde seramik form hazırlanması |
6 | Renkli seramik çamuru hazırlanması. İnlay tekniğinin anlatılması ve uygulamalarının yapılması. | Deri sertliğinde seramik form hazırlanması |
7 | Astar tekniğinin anlatılması ve uygulamalarının yapılması. | Deri sertliğinde seramik form hazırlanması |
8 | Proje uygulamalarının değerlendirilmesi. | Proje sunum dosyası hazırlanması |
9 | Alçı kalıp içine resimleme tekniğinin anlatılması ve uygulamalarının yapılması. | Desen eskizi hazırlanması |
10 | Parafin dekorlarının anlatılması ve uygulamalarının yapılması. | Desen eskizi hazırlanması |
11 | Seramik baskı tekniklerinden linol baskının anlatılması ve uygulamalarının yapılması. | Malzeme temini |
12 | Linol baskı tekniğinin uygulamalarına devam edilmesi. | Deri sertliğinde seramik form hazırlanması |
13 | Bisküvi pişirimlerinin yapılması. | |
14 | Bisküvi pişirimi yapılmış ürünlerin sırlanması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | PROF.SIDIKA SİBEL SEVİM; Seramik Dekorlar Ve Uygulama Teknikleri; Steve Mattison, The Complete Potter: The Complete Reference to Tools, Materials and Techniques for All Potters and Ceramicists; Maureen Mills, Surface Design for Ceramics; Paul Scott, Ceramics and Print
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | ||||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az B1 düzeyinde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |