Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişimin Temel Kavramları GİT 105 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. MUHAMMET ENES ŞAHİN
Dersi Verenler Arş.Gör. MUHAMMET ENES ŞAHİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İletişimin temel kavramlarının ve iletişim türlerinin bilgisi aracılığıyla etkili iletişim becerisi için temel oluşturmaktır.

Dersin İçeriği

İletişimle ilgili temel kavramlar, iletişim sürecinin öğeleri, iletişim türleri ve iletişim kuramları dersin içeriğini oluşturur.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim türlerini sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Farklı iletişim türlerini karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
3 İletişim sürecinin işleyişini kavrar. Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Etkili iletişim becerisi bağlamında iletişim sürecinin öğelerini tartışır. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
5 İletişimi toplumsal ve kültürel bağlamda değerlendirir. Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
6 İletişimin temel kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişim kavramı, tanımı ve tarihi
2 İletişimin süreci ve temel öğeleri
3 Sözlü iletişim
4 Sözsüz iletişim
5 Bilimsel yöntem
6 İletişimin bilimsel serüveni
7 Anaakım İletişim Kuramları
8 İletişim Modelleri
9 Eleştirel Teori ve Eleştirel İletişim Kuramları
10 İletişimin ekonomi politiği
11 İletişim ve Kültürel Çalışmalar
12 Dijital çağ
13 Yeni medya
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

John Fiske

İletişim Çalışmalarına Giriş

Nazife Güngör

İletişim -Kuramlar ve Yaklaşımlar

Nazife Güngör

İletişime Giriş

Aysel Aziz

İletişime Giriş

Merih Zıllıoğlu

İletişim Nedir?

Ünsal Oskay

İletişimin ABC’si

Anadolu Üniversitesi AÖF

İletişim Bilgisi/Medya ve İletişim

Michele Mattelart, Armand Mattelart

İletişim Kuramları Tarihi

Yasin Bulduklu-Süleyman Karaçor

Kitle İletişim Kuramları

Jacques Perriault

İletişim Bilimlerinin Unutulmuş Kökenleri

David Crowley- Paul Heyer

İletişim Tarihi

Burak Özçetin

Kitle İletişim Kuramları

Levent Yaylagül

Kitle İletişim Kuramları

Werner J. Severin-James W. Tankard, Jr.

İletişim Teorileri

Derleme

Kadife Karanlık 1 ve 2 Ayna Şövalyeleri

Asker Kartarı

Kültür, Farklılık ve İletişim

Michel Bourse, Halime Yücel

İletişim Bilimlerinin Serüveni

Daniel Chandler, Rod Munday

Medya ve İletişim Sözlüğü

Oya Tokgöz

İletişim Kuramlarına Anlam Vermek Başlangıcından Günümüze Anglo-Amerikan İletişim Kuramı

Sven Windahl, Denis Mcquail

İletişim Modelleri - Kitle İletişim Çalışmalarında

İrfan Erdoğan

İletişimi Anlamak

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
3. Ödev 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 3 12 36
Final 1 12 12
Performans Görevi (Uygulama) 1 8 8
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5