Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Krizleri ve Afetlerde Hemşirelik | SHE 327 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Afetin ve krizin tanımını öğrenerek hemşirenin afet ve kriz durumunda rolünü öğrenmek, krizin ve afetin sağlık üzerine etkilerini bilmek. |
Dersin İçeriği | Afet ve kriz durumlarıdna hemşirenin rolünü bilmesi ve bilgi-beceri düzeylerinin ileri seviyede olması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Krizin tanımını yapar ve krizleri sınıflandırır | Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
2 | Kriz hemşireliğinin yönetim ve organizasyonunu halk sağlığı hemşireliği çerçevesinde değerlendirir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Krizin halk sağlığı üzerine etkilerini tartışır | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Afetin tanımını yapar ve krizleri sınıflandırır | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Afet hemşireliğinin yönetim ve organizasyonunu halk sağlığı hemşireliği çerçevesinde değerlendirir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
6 | Afetin halk sağlığı üzerine etkilerini tartışır | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
7 | Kriz ve afet uygulamalarının Türkiye ve dünyadaki konumunu değerlendirir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
8 | Olası bir kriz ve afet durumunda yönetimi ve organizasyonu sağlar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık ve hastalık nedir? | |
2 | Kriz nedir, Sağlıkta kriz kavramı | |
3 | Kriz nedir, Sağlıkta kriz kavramı | |
4 | Sağlıkta kriz çeşitleri, nedenleri ve etkili faktörler | |
5 | Sağlıkta kriz çeşitleri, nedenleri ve etkili faktörler | |
6 | Bir krizin yönetimi ve organizasyonu nasıl olmalıdır? Krizlerde hemşirenin rolü nedir? | |
7 | Afet nedir? Afet çeşitleri nelerdir? | |
8 | Ara sınav | |
9 | Afet yönetimi ve hemşirenin rolü | |
10 | Kriz ve Afet yönetiminde Türkiye ve dünyadaki uygulama örnekleri | |
11 | Kriz ve afetlerin sağlık üzerine etkileri | |
12 | Kriz ve afetlerin sağlık üzerine etkileri | |
13 | Toplum sağlığı ve toplumsal işbirliği açısından kriz ve afetlerde planlama ve işbirliği | |
14 | Kriz ve afetlerde dezavantajlı gruplar ve halk sağlığı yaklaşımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | saglik-afet-yonetimi-egitimipptx | 11,54 MB | |
0 | Olağanüstü durumlarda hemşirelik | 3,17 MB | |
0 | Afet yönetimi | 1,41 MB | |
0 | SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ İLK YARDIM SUNULARI | 27,51 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 52 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |