Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası İktisat I | IKT 305 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Temel İktisat Bilgisi / İktisada Giriş |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TAHSİN BAKIRTAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SELİM İNANÇLI, Prof.Dr. TAHSİN BAKIRTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dış ticaretin nedenleri, dış ticaretin ekonomiye etkileri, dış ticareti açıklayıcı teorilerin tanıtımı ve dış ticarete müdahale gerekçelerini açıklamak. |
Dersin İçeriği | Klasik, NeoKlasik ve modern dış ticaret teorileri yanında yeni dış ticaret teorilerinin açıklanması. Bununla birlikte dış ticaret-büyüme ve dış ticaret refah ilişkilerinin açıklanması.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | |
2 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | |
3 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | |
4 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, | |
5 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | ||
6 | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası Ticaret Teorisine Giriş | |
2 | Klasik Dış Ticaret Teoriler - Mutlak Üstünlükler Teorisi | |
3 | Klasik Dış Ticaret Teorileri - Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi | |
4 | Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisinin Genişletilmesi | |
5 | Neoklasik Dış Ticaret Teorisine Giriş | |
6 | Neoklasik Dış Ticaret Teorisinde Ticaret Kazançları | |
7 | Heckscher-Ohlin Modeli | |
8 | Spesifik Faktörler Modeli | |
9 | Faktör Donatımı Teorisinin Uzantıları: Faktör Fiyatları Eşitliği Modeli | |
10 | Faktör Donatımı Teorisinin Uzantıları: Stolper-Samuelson Modeli | |
11 | Faktör Donatımı Teorisinin Uzantıları: Spesifik Faktörler Modeli | |
12 | Alternatif Dış Ticaret Modelleri : Teknolojik Farklara Dayalı Modeller | |
13 | Alternatif Dış Ticaret Modelleri : Talebe Dayalı Modeller | |
14 | Büyüme ve Uluslararası Faktör Hareketleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Seyidoğlu, Halil, (2009), Uluslararası İktisat, İstanbul: Güzem Yayınları. |
Ders Kaynakları | Ünsal, E (2005), Uluslararası İktisat, Ankara: İmaj Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | X | |||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | X | |||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |