Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği-Türkiye Ekonomik İlişkileri | IKT 350 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SELİM İNANÇLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlisi Furkan Açıkgöz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | AB'nin yapısını ve kararlarını ve Türkiye ile AB arasındaki ilişkiyi ve çıktılarını analiz etmek |
Dersin İçeriği | AB'ye ilişkin tarihsel perspektifler, AB Zirveleri, AB'nin yapısı ve yönetim tarzı, tam üyelik süresi ve Türkiye, Türkiye'nin AB'ye tam üyelik perspektifi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekonomik entegrasyon teorisini ve etkilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | AB birlik düşüncesini ve bunu hazırlayan nedenleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Avrupa Birliği´nin kuruluş ve gelişme sürecini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Avrupa Birliği´nin yapısını tanımlar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
5 | Tek Avrupa senedi ve ortak pazara uyum sürecini değerlendirir | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
6 | Maastricht ve Kophenhag zirve kararlarını ve sonuçlarını Türkiye açısından değerlendirir | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
7 | Avrupa Birliği kriterlerini analiz eder | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
8 | Avrupa Birliği ortak politikalarını değerlendirir | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
9 | Avrupa Birliği sürecinde Türkiye´nin konumunu analiz eder | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
10 | Avrupa Birliği´nin ekonomik ve siyasi etkilerini bilir ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
11 | AB´nin Dünya ekonomisi içindeki yeri ve konumunu tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
12 | AB´nin ekonomik bütünleşmesinde gümrük birliği ve Türkiye´nin katılım sürecini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
13 | AB´nin geleceği ekseninde Türkiye´nin yeni arayışlarının neler olabileceğini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Avrupada Birlik düşüncesi ve bunu hazırlayan nedenler | Karluk Rıdvan, (2005), s.1-8. |
2 | AB’nin genişleme ve bütünleşmenin uyumlaştırılmasına yönelik yaklaşımlar | Karluk Rıdvan, (2005), s.50-58. |
3 | AB’nin kuruluşu (AKÇT,EURATOM,AET) ve Dünya Ekonomisi içindeki yeri | Karluk Rıdvan, (2005), s.9-17., DTM,(Eylül-2008), s. 1-10. |
4 | AB’nin genişleme süreci, yapısı, organları ve Türkiye´nin Yeri | Karluk Rıdvan, (2005), s.17-47., Öğretim Üyesi Notları |
5 | Tek Avrupa Senedi, Maastricht and Kopenhag Zirve Kararları, Sonuçları ve Türkiye | Karluk Rıdvan, (2005), s.58-84, 180-278., DTM,(Eylül-2008), s. 15-26. |
6 | Amsterdam ve Lüksemburg zirve ve sonuçları ve Türkiye | AB Genel Sekreterliği Dokümanları |
7 | VİZE | VİZE |
8 | Diğer Zirve Kararları Sonuçları ve Türkiye | Karluk Rıdvan, (2005), s.85-115. |
9 | AB Ortak Politikaları I | Karluk Rıdvan, (2005), s.115-135. |
10 | AB Ortak Politikaları II | Karluk Rıdvan, (2005), s.135-180. |
11 | AB ortak Para Birimi (Euro Alanı), AB Ekonomik Krizi ve Türkiye´ye Yansımaları | Karluk Rıdvan, (2005), s.387-413., DTM,(Eylül-2008), s. 69-111. |
12 | AB´nin ekonomik bütünleşmesinde gümrük birliği ve Türkiye´nin katılım süreci | Karluk Rıdvan, (2005), s.413-485. DTM,(Eylül-2008), s. 111-170. |
13 | Tam üyelik Sürecinde Türkiye -AB ilişkilerinin genel olarak değerlendirilmesi | Öğretim üyesi notları |
14 | AB´nin geleceği ve Türkiye´nin yeni arayışları | Öğretim üyesi notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi Notları ve Sunumları |
Ders Kaynakları | Karluk Rıdvan, (2005), Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta yay., İstanbul Avrupa Birliği ve Türkiye,(Eylül-2007) DTM, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | ||||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | ||||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | ||||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | ||||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | X | |||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |