Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Küreselleşme | SBK 427 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AZİZ TUNCER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Ensar Kıvrak |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Küreselleşme sürecini siyasal, ekonomik, kültürel ve yönetsel boyutlarıyla anlayıp kamu yönetimi üzerindeki etkilerini incelemektir. |
Dersin İçeriği | Küreselleşmenin tanımlanması, küreselleşme kuramları, küreselleşme ve ulus devlet, kamu politikası transferi, ülkeler arası benzeşme, Avrupalılaşma, avrupa idari alanı, desantralizasyon, küresel yönetişim, iyi yönetişim ve yoksulluk. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşme sürecini anlar ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
2 | Küreselleşmenin farklı boyutlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
3 | Küreselleşme sürecinde kamu yönetiminde yaşanan değişimi analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Küreselleşme sürecinin yerel yönetimlere olan etkilerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küreselleşmenin tanımlanması | |
2 | Ekonomik, siyasal, kültürel ve yönetsel yönleriyle küreselleşme | |
3 | Küreselleşme modelleri ve kuramları | |
4 | Modernite, kapitalizm ve ulus-devlet | |
5 | Postmodernite, neoliberalizm ve bilgi toplumu | |
6 | Küreselleşme ve ulus devletin değişimi | |
7 | Kültürlerarası Yönetim | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kamu politikası transferi | |
10 | Benzeşme kavramı ve ülkelerin yönetim yapılarının benzeşmesi | |
11 | Bölgeselleşme, Avrupalılaşma, Avrupa İdari Alanı ve bölgesel devletler | |
12 | Desantralizasyon | |
13 | Küresel yönetişim, iyi yönetişim ve yoksulluk | |
14 | Küreselleşmeye yönellik eleştiriler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yılmaz, Aytekin (2004), İkinci Küreselleşme Dalgası, Vadi Yayınları, Ankara. |
Ders Kaynakları | Bülbül, Kudret (2009), Küreselleşme Temel Metinler, Orion Yayınları, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |