Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Politikası | SBK 310 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Selin BAŞCAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre sorunlarını iktisadi, yönetsel, siyasal ve hukuki boyutları ile ele almak. |
Dersin İçeriği | Bu derste, çevre sorunları iktisadi, yönetsel, siyasal ve hukuki açılardan ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre ile ilgili kavramları ve başlıca çevre sorunlarının tarihsel gelişimini süreç içerisinde değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Sanayi öncesi dönem, sanayi dönemi ve sanayi sonrası dönemde insan-doğa-teknoloji ilişkilerini karşılaştırmalı olarak ele alır, analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
3 | Çevre ve Ekolojik sorunlar arasındaki düşünsel farklılıkları kavrar ve bunların çözümüne yönelik stratejiler hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | Çevre sorunları ile ilgili uluslar arası bilinçlenme ve faaliyetleri karşılaştırmalı olarak ele alır ve ortaya çıkan değişimleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | BM ve AB düzlemlerinde çevre ile ilgili uluslar arası faaliyetleri değerlendirir, öne çıkan eğilimleri belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
6 | Su politikaları ve forumları hakkında bilgi sahibi olur ve Türkiye’de çevrenin kurumsal ve yasal örgütlenmesini ve bu arada ÇED sürecini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Çevre ve Ekonomi İlişkisi, Nüfus ve Enerji Sorunu | |
3 | Temel Kirlilikler | |
4 | Doğal Alanların Korunması | |
5 | Kültürel Varlıkların Korunması | |
6 | Çevre Politikaları | |
7 | Vize | |
8 | Çevreye İlişkin Örgütlenme | |
9 | Çevrenin Uluslararası Boyutu | |
10 | Çevreci Akımlar | |
11 | Çevresel Etki Değerlendirmesi | |
12 | Çevre Hukuku 1 | |
13 | Çevre Hukuku 2 | |
14 | Çevre Etiği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Keleş, Ruşen, Hamamcı, Can, Çevre Politikası, İmge Yay., Ankara, 2011 |
Ders Kaynakları | Keleş, Ruşen, Hamamcı, Can, Çevre Politikası, İmge Yay., Ankara, 2011 Kraft, Michael E. (2011), Environmental Policy and Politics, Longman, Person, London Keleş, Ruşen (2013), 100 Soruda Çevre, Yakın Kitabevi Yayınları, İzmir.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |