Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş Sağlığı ve Güvenliği | MYO 103 | 2 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | "ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK" mevzuatının maddelerinde belirtilen Temel İSG eğitimi konularının verilmesi ve ilgili alandaki güncel uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler, Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları, İşyeri temizliği ve düzeni, İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar, Meslek hastalıklarının sebepleri, Hastalıktan korunma prensipleri ve korunma tekniklerinin uygulanması, Biyolojik ve psikososyal risk etmenleri, İlkyardım, Tütün ürünlerinin zararları ve pasif etkilenim, Kimyasal, fiziksel ve ergonomik risk etmenleri, Elle kaldırma ve taşıma, Parlama, patlama, yangın ve yangından korunma, İş ekipmanlarının güvenli kullanımı, Ekranlı araçlarla çalışma, Elektrik, tehlikeleri, riskleri ve önlemleri, İş kazalarının sebepleri ve korunma prensipleri ile tekniklerinin uygulanması, Güvenlik ve sağlık işaretleri, Kişisel koruyucu donanım kullanımı, İş sağlığı ve güvenliği genel kuralları ve güvenlik kültürü, Tahliye ve kurtarma konularını içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler, Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Örnek Olay, Anlatım, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
2 | İşyeri temizliği ve düzeni, İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar | Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Meslek hastalıklarının sebepleri, Hastalıktan korunma prensipleri ve korunma tekniklerinin uygulanması | Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
4 | Biyolojik ve psikososyal risk etmenleri | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | İlkyardım, Tütün ürünlerinin zararları ve pasif etkilenim | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | Kimyasal, fiziksel ve ergonomik risk etmenleri | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
7 | Elle kaldırma ve taşıma, Parlama, patlama, yangın ve yangından korunma | Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
8 | İş ekipmanlarının güvenli kullanımı, Ekranlı araçlarla çalışma | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
9 | Elektrik, tehlikeleri, riskleri ve önlemleri | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
10 | İş kazalarının sebepleri ve korunma prensipleri ile tekniklerinin uygulanması | Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
11 | Güvenlik ve sağlık işaretleri | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
12 | Kişisel koruyucu donanım kullanımı | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
13 | İş sağlığı ve güvenliği genel kuralları ve güvenlik kültürü | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
14 | Tahliye ve kurtarma | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler, Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları | |
2 | İşyeri temizliği ve düzeni, İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar | |
3 | Meslek hastalıklarının sebepleri, Hastalıktan korunma prensipleri ve korunma tekniklerinin uygulanması | |
4 | Biyolojik ve psikososyal risk etmenleri | |
5 | İlkyardım, Tütün ürünlerinin zararları ve pasif etkilenim | |
6 | Kimyasal, fiziksel ve ergonomik risk etmenleri | |
7 | Elle kaldırma ve taşıma, Parlama, patlama, yangın ve yangından korunma | |
8 | İş ekipmanlarının güvenli kullanımı, Ekranlı araçlarla çalışma | |
9 | Elektrik, tehlikeleri, riskleri ve önlemleri | |
10 | İş kazalarının sebepleri ve korunma prensipleri ile tekniklerinin uygulanması | |
11 | Güvenlik ve sağlık işaretleri | |
12 | Kişisel koruyucu donanım kullanımı | |
13 | İş sağlığı ve güvenliği genel kuralları ve güvenlik kültürü | |
14 | Tahliye ve kurtarma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Aile, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Eğitim ve Araştırma Merkezi İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Ders Notları |
Ders Kaynakları | Dr. Ercüment N. DİZDAR İş Güvenliği Kitabı İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
10 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. | X | |||||
11 | Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilinci kazanmak. | X | |||||
12 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olmak. | X | |||||
13 | Alan terminolojisini etkin kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
14 | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme becerisi kazanmak. | ||||||
15 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |