Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
I. Ders Kurulu (Hücre Bılımı I) | TIP 1100 | 1 | 90 + 12 | 9 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | İngilizce Temel bilgi teknolojileri kullanımı Türk Dili |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ASUMAN DEVECİ ÖZKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tıp Fakültesi 1. Sınıf öğrencilerinin bu ders kurulu sonunda, organizmanın temel kimyasal yapısı ve fonksiyonel grupları hakkında bilgi sahibi olacaklar, hücre elemanlarının yapısı ve işlevlerini kavrayacaklar. Sağlıkla ilgili temel kavramlar üzerinde bilgi edinecekler. Ayrıca davranış bilimlerinin biyolojik ve psikolojik temellerini öğrenecektir. |
Dersin İçeriği | Organizmanın temel kimyasal yapısı ve fonksiyonel grupları, hücre elemanlarının yapısı ve işlevleri, sağlıkla ilgili temel kavramlar, davranış bilimlerinin biyolojik ve psikolojik temelleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu dersin sonunda öğrenci tıpta bilimsel veri üretir, yorumlar ve sunabilir | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışmalı Ders, | Proje / Tasarım, Portfolyo, |
2 | Bu kurul sonunda organizmanın temel biyokimyasal yapısı, aminoasit ve proteinlerin yapı ve fonksiyonları, enzimlerin genel özellikleri, sınıflandırılması, suda ve yağda çözünen vitaminler, asit baz dengesi, su iyonlaşması çözünürlük kavramlarını açıklar. | Deney / Laboratuvar, Teorik Ders, | Sınav, |
3 | Uluslararası ve ulusal tıbbi terminolojiyi (latince) öğrenir, benimser, kullanır. | Teorik Ders, | Sınav, |
4 | Biyofiziğin tanımlar ve çalışma alanlarının açıklar,biyofiziksel temel kavramların öğrenir,biyoenerjetik ve termodinamik kanunlarının, serbest enerji ve ATP’in öneminin açıklar, suyun biyofiziksel özellikleri ve önemini, pH kavramını, asit- baz dengesi ve denge bozuklukları tanımlar, tampon sistemlerinin ve kan gazlarının değerlendirilmesi ve hayati önemini açıklar | Teorik Ders, | Sınav, |
5 | Davranış bilimlerinin biyolojik ve psikolojik temellerini kavrayabilecek ve bilinç, farkındalık, duygulanım, bellek ve algı gibi kavramların uygulama alanlarını açıklayabilir | Teorik Ders, | Sınav, |
6 | Histolojik teknikleri ve hücre yapısını öğrenir. | Deney / Laboratuvar, Teorik Ders, | Sınav, |
7 | Yüzey gerilim katsayısının ölçümünü yapar ve hesaplar | Deney / Laboratuvar, Teorik Ders, | Sınav, |
8 | Histoloji laboratuvarını tanır. Histolojik teknikleri ve mikroskop kullanımını öğrenir. | Deney / Laboratuvar, Teorik Ders, | Sınav, |
9 | Laboratuvar güvenliği kurallarını ve temel kavramları sayar | Deney / Laboratuvar, Teorik Ders, | Sınav, |
10 | Hücrenin organizmadaki yerini, evrimsel oluşumunu, metabolizmasını, yapısını, organellerini, hücreyi oluşturan temel öğeleri makro (polimer) ve mikro (monomer) düzeyde kavrayabilir ve hücre zarlarının yapı ve işleyişini tanımlayabilir. | Teorik Ders, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomi tıbbi terminoloji, temel biyokimyasal yapılar, bellek ve algı, biyofiziksel temel kavramlar, hücre oluşumu, histolojik hücre yapısı, laboratuvar güvenliği | |
2 | Anatomi tıbbi terminoloji, temel biyokimyasal yapılar, bellek ve algı, biyofiziksel temel kavramlar, hücre oluşumu, histolojik hücre yapısı, laboratuvar güvenliği | |
3 | Anatomi tıbbi terminoloji, temel biyokimyasal yapılar, bellek ve algı, biyofiziksel temel kavramlar, hücre oluşumu, histolojik hücre yapısı, laboratuvar güvenliği | |
4 | Anatomi tıbbi terminoloji, temel biyokimyasal yapılar, bellek ve algı, biyofiziksel temel kavramlar, hücre oluşumu, histolojik hücre yapısı, laboratuvar güvenliği | |
5 | Anatomi tıbbi terminoloji, temel biyokimyasal yapılar, bellek ve algı, biyofiziksel temel kavramlar, hücre oluşumu, histolojik hücre yapısı, laboratuvar güvenliği | |
6 | Anatomi tıbbi terminoloji, temel biyokimyasal yapılar, bellek ve algı, biyofiziksel temel kavramlar, hücre oluşumu, histolojik hücre yapısı, laboratuvar güvenliği | |
7 | Anatomi tıbbi terminoloji, temel biyokimyasal yapılar, bellek ve algı, biyofiziksel temel kavramlar, hücre oluşumu, histolojik hücre yapısı, laboratuvar güvenliği | |
8 | Anatomi tıbbi terminoloji, temel biyokimyasal yapılar, bellek ve algı, biyofiziksel temel kavramlar, hücre oluşumu, histolojik hücre yapısı, laboratuvar güvenliği | |
9 | Anatomi tıbbi terminoloji, temel biyokimyasal yapılar, bellek ve algı, biyofiziksel temel kavramlar, hücre oluşumu, histolojik hücre yapısı, laboratuvar güvenliği | |
10 | Anatomi tıbbi terminoloji, temel biyokimyasal yapılar, bellek ve algı, biyofiziksel temel kavramlar, hücre oluşumu, histolojik hücre yapısı, laboratuvar güvenliği | |
11 | Anatomi tıbbi terminoloji, temel biyokimyasal yapılar, bellek ve algı, biyofiziksel temel kavramlar, hücre oluşumu, histolojik hücre yapısı, laboratuvar güvenliği | |
12 | Anatomi tıbbi terminoloji, temel biyokimyasal yapılar, bellek ve algı, biyofiziksel temel kavramlar, hücre oluşumu, histolojik hücre yapısı, laboratuvar güvenliği | |
13 | Anatomi tıbbi terminoloji, temel biyokimyasal yapılar, bellek ve algı, biyofiziksel temel kavramlar, hücre oluşumu, histolojik hücre yapısı, laboratuvar güvenliği | |
14 | Anatomi tıbbi terminoloji, temel biyokimyasal yapılar, bellek ve algı, biyofiziksel temel kavramlar, hücre oluşumu, histolojik hücre yapısı, laboratuvar güvenliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Güncel ders notları kurul derslerinden önce SABİS üzerinden öğrencilerle paylaşılır. |
Ders Kaynakları | Güler Temizkan, Nazlı Arda, Temel ve İleri Moleküler Biyoloji Yöntemleri-Genomik ve Proteomik Analizler, Nobel Tıp Kitabevleri, 2018. L. Bikem Süzen, İnsan Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş, Güneş Tıp Kitabevi, 2020. Ferit Pehlivan, Biyofizik, Nobel Tıp Kitabevi, Güneş Tıp Kitabevi, 2021. Leyla Tapul, Genel Embriyoloji ve Histoloji Uygulama / Teknikler Kitabı, Güneş Tıp Kitabevi, 2017 Figen Gürdöl, Tıbbi Biyokimya - Güncellenmiş 5. Baskı, Güneş Tıp Kitabevi, 2021 Ayşe Başaran, Tıbbi Biyoloji Ders Kitabı, Güneş Tıp Kitabevi, 2010 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | ||||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 5 | 20 | 100 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 20 | 100 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 230 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |