Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gıda İşleme Makinaları ve Tasarımı II | IMM 562 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Makine ve imalat mühendisliği öğrencilerine bazı gıda işleme ilkelerini ve bazı gıda işleme makinalarının tasarım prensiplerini kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Temel gıda işleme ilkeleri,Temel birim işlemler ve tasarım ilkeleri, Güncel gıda işleme makinaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel birim işlemlerin temodinamik analizlerini yapar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Gıdaların reolojisi ile ilgili temel kavramları açıklar ve analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Temel gıda işleme ilkelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Temel birim işlemlerin ve donanımların yapısal ve fonksiyonel özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Temel birim işlemlerin ve donanımların tasarımlarını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Güncel gıda işleme makinalarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pastörizasyon ve sterilizasyon ilkeleri | |
2 | Pastörizasyon ve sterilizasyon ilkeleri | |
3 | Gıda maddelerinin soğutulması | |
4 | Kararsız hal ısıtma ve soğutma, yüzey direnci, f ve j parametreleri | |
5 | Belirli bir geometrik şekle sahip cisimler,karıştırılan kaplar | |
6 | Gıda maddelerinin dondurulması,donma debisinin hesaplanması | |
7 | Dondurucuların tasarımı, dondurulmuş gıdaların depolanması | |
8 | Buharlaştırma, ısı iletimi ve buharlaştırıcıların tasarımı | |
9 | Yıliçi sınavı | |
10 | Kurutma ilkeleri, kuruma süresi hesabı | |
11 | Kurutma sistemleri ve tasarımları | |
12 | Mekanik ayırma işlemleri, filtreleme ve sistem tasarımı | |
13 | Sedimentasyon, santrifüj işlemi | |
14 | Öğütme, öğütme sistem ve makinaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. ÖZSERT, İ., 1997. Ürün İşleme İlkeleri ve Makinaları (Ders notu). Ata.Ü.Z.F., Erzurum. |
Ders Kaynakları | 2. Heldman, D.R., Singh, R.P., 1989. Gıda İşleme Mühendisliği (çeviri), İnkılap Kitabevi, İstanbul. 3. Henderson, S.M., Perry, R.L., 1976. Agrirultural Process Engineering. AVI. 4. McEllhinery, R.R., 1985. Yem Sanayii Teknolojisi (Çevirenler: R.AKYILDIZ, A. AKSOY, İ. ÖZSERT), Yem sanayicileri Birliği, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |