Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütsel Davranış | MYU 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEHER ARSLANKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan davranışlarını anlamaya, tanımlamaya, gelecekteki davranışlarını tahmin etmeye yöneliktir. Örgüt içerisindeki çalışan bireylerin davranışlarının grup, örgüt ve çevre faktörleri dikkate alınarak incelenmesi ve analiz edilmesidir |
Dersin İçeriği | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik, Örgütlerde gruplar ve fonksiyonları, Klasik örgüt teorileri, Örgütsel Davranış, Örgütlerde çalışma düzeni veya işin yapılışı, Örgütsel çatışma ve çatışma yönetimi, Öğrenen Organizasyonlar, Örgütsel Hafıza ve Öğrenme, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi, Paydaşlar ve Şirketlerde Sosyal Sorumluluk Anlayışı, İnsan Kaynakları Yönetimi, Endüstri Psikolojisi, Örgüt Kültürü, Örgütlerde Stres ve Yönetimi, Motivasyon Kavramı ve Motivasyon Teorileri, Çevre ile örgütün etkileşimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik | |
2 | Örgütlerde gruplar ve fonksiyonları | |
3 | Klasik örgüt kuramcıları | |
4 | Örgütsel Davranış | |
5 | Motivasyon Kavramı ve Motivasyon Teorileri | |
6 | Örgütlerde Stres ve Yönetimi | |
7 | Örgütsel çatışma ve çatışma yönetimi | |
8 | Örgüt Kültürü | |
9 | Örgüt Geliştirme ve Örgüt Geliştirme Teknikleri | |
10 | Örgütlerde Takım Yönetimi | |
11 | Liderlik ve Lider Davranışının Analizi | |
12 | Endüstri ve Örgüt Psikolojisi | |
13 | Değişim yönetimi | |
14 | Karar verme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Prof.Dr. Enver Özkalp, Doç.Dr. Çiğdem Kırel, Örgütsel Davranış. Eskişehir:ETAM A.Ş., 2001 Prof.Dr. Erdal Tekarslan, Prof.Dr. Tanıl Kılınç, Prof.Dr. Hüner Şencan, Prof.Dr. A.Can Baysal, Davranışın Sosyal Psikolojisi. İ.Ü.İşletme Fakültesi Yayınları, No:278,İstanbul,2000. Prof.Dr. Erol Eren, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.İstanbul, 2000Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım, İstanbul,1999, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |