Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | ISE 402 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURCU ÇARKLI YAVUZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İSMAİL HAKKI CEDİMOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi TUĞRUL TAŞCI, Doç.Dr. İHSAN HAKAN SELVİ, Doç.Dr. LEVENT ÇALLI, Dr.Öğr.Üyesi ÖMER FARUK SEYMEN, Prof.Dr. NUMAN ÇELEBİ, Dr.Öğr.Üyesi FATİH ÇALLI, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED KOTAN, Dr.Öğr.Üyesi BARAN KAYNAK, Dr.Öğr.Üyesi BURCU ÇARKLI YAVUZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, bilişim sistemleri mühendisliği ile ilgili konularda değişik öğretim üyesi danışmanlığı altında yaptığı teorik ve/veya pratik (deneysel) proje çalışmasıdır. |
Dersin İçeriği | Her öğrenci bilişim sistemleri mühendisliği bölümüne ait konularda proje çalışması yapıp rapor halinde danışmanı öğretim üyesine sunarak, savunacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilişim Sistemleri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
2 | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
3 | Bilişim Sistemleri Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
4 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
5 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni | Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
7 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme çalışması konusunun belirlenmesi | |
2 | Bitirme çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme | |
3 | Kaynak taraması | |
4 | Kaynak taraması | |
5 | Kaynak taraması | |
6 | Konu ile ilgili yapılmış çalışmaların düzenlenmesi | |
7 | Yapılması gereken çalışmaları belirleme | |
8 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
9 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
10 | Hesap veya analizleri değerlendirme | |
11 | Sonuçların yorumlanması | |
12 | Tez yazımı | |
13 | Tez yazımı | |
14 | Gerekli düzeltmelerin yapılması ve projenin teslimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://bsm.sakarya.edu.tr/tr |
Ders Kaynakları | http://www.bsm.sakarya.edu.tr/tr/duyuru/goster/34495/tez-hazirlama-sablonu |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 12 | 192 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 207 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |