Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Toksikoloji | BIY 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ, |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Toksikoloji ve toksik etki hakkında temel bilgilerin öğrenciye kazandırılması amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Toksikolojiye giriş ve temel kavramların tanımları, Toksik etki, Toksisite testleri, Toksikokinetik ve toksikodinami, Toksik etki ana mekanizmaları, Toksisiteyi etkileyen faktörler, Toksik etkinin sınıflandırılması, Genotoksik etki, Teratojenite, İlaç alerjisi, Sirkadyen toksikolojisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toksikoloji ve toksik etki hakkında temel bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Toksikolojide kullanılan temel kavramları açıklayabilcektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Toksikolojinin alt dallarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Toksik etkileri sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Toksik maddelerin çeşitli organ ve sistemler üzerindeki etkilerini açıklayabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Farklı yollarla meydana gelebilecek akut ve kronik toksisitesi açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toksikolojiye giriş ve temel kavramların tanımları | |
2 | Toksik etki | |
3 | Toksisite testleri | |
4 | Toksikokinetik | |
5 | Toksik etki ana mekanizmaları | |
6 | Toksisiteyi etkileyen faktörler | |
7 | Toksik etkinin sınıflandırılması | |
8 | Genotoksik etki | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Teratojenite | |
11 | İlaç alerjisi | |
12 | Sirkadyen toksikolojisi | |
13 | Endokrin Bozucular | |
14 | Pestisitler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Stacey NH (Ed): Occupational Toxicology, 2nd edition, Taylor and Francis, (2005). |
Ders Kaynakları | 1. Stacey NH (Ed): Occupational Toxicology, 2nd edition, Taylor and Francis, (2005). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | X | |||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X | |||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |