Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Evrim | BIY 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ UZUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | DNA dizi analizinin geliştirilmesiyle, daha önceleri morfolojik, ekolojik, embriyolojik, paleontolojik ve sitogenetik parametrelerle açıklanmaya çalışılan evrimsel biyolojide büyük bir devrim yaşanmıştır. Dersin amacı öğrencilere moleküler verilerin değerlendirilme yöntemleri ve biyoinformatik araçların kullanılması öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Evrim tarihi, moleküler evrim, filogenetik, biyoinformatik, genomik proteomik, metabolomik |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Moleküler verilerin değerlendirilme yöntemleri ve biyoinformatik araçların kullanılması öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Evrim tarihi: Evrim teorisinin geliştiği yıllarda doğa bilimleri | |
2 | Evrimin klasik araçları, paleontoloji, morfoloji, fosil kanıtlar | |
3 | Moleküler evrim neleri içerir? | |
4 | Temel moleküler evrimsel kavramla: ortoloji, paraloji | |
5 | Biyoinformatik | |
6 | Temel biyoinformatik veritabanların kullanımı | |
7 | FASTA, BLAST, CLUSTAL W | |
8 | Restriksiyon analizleri, tekli ve çoklu kesimler | |
9 | Ara sınav | |
10 | Filogenetik araçlar | |
11 | Evrimsel ağaçlar : PAUP, MEGA, boot strapping | |
12 | Hidropati eğrileri, protein ikinci üçüncül yapı tayinleri | |
13 | Biyoinformatiğin eleştirisi: Nerede yeterli değildir? | |
14 | Evrimsel analizde izlenecek yol haritaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Graur D, Li H (2000) Fundamentals of Molecular Evolution. Sinauer Associates, Inc. .USA |
Ders Kaynakları | Ders sırasında öğrencilere konularla ilgili güncel makaleler sunulacak ve tartışılacaktır. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | X | |||||
2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | X | |||||
4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | X | |||||
5 | Özgün konular belirleyebilme | X | |||||
6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | X | |||||
8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |