Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temiz Enerji | ELK 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CENK YAVUZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CEYDA AKSOY TIRMIKÇI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü çalışması yapan öğrencilerin Enerji ihtiyacı, çevre kirliliği ve küresel ısınmanın Dünyanın en önemli sorunları haline geldiği günümüzde Temiz Enerji Kaynakları ve bunların konvansiyonel enerji kaynaklarına göre avantajlarını öğrenmesi ve bunları hayata geçirebilecek yetkinlik seviyesine ulaşmaları, bu bağlamda Temiz Enerji Kaynaklarının yaygın kullanımı için bilimsel ve teknik altyapının oluşturulabilmesi |
Dersin İçeriği | Temiz enerji, küresel ısınma ve sera gazlarının salınımı, güneş enerjisi uygulamaları, rüzgar enerjisi uygulamaları, jeotermal enerji, hidroelektrik santraller, biyoyakıtlar, hidrojen ve yakıt hücreleri, sanayide ve günlük hayatta temiz enerji uygulamaları ve temiz enerji kaynağı olarak enerji tasarrufu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temiz Enerji Kaynaklarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Konvansiyonel Enerji Kaynaklarının çevresel etkilerini ve bunların nasıl önleneceğini bilir | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Temiz Enerji Kaynaklarına ait santrallerin çalışma prensiplerini bilir | Problem Çözme, Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Temiz Enerji projeleri tasarlar | Beyin Fırtınası, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enerji kaynaklarının tanıtımı ve "Temiz Enerji" konsepti | |
2 | Çevre kirliliği, küresel ısınma ve sera gazlarının tanınması | |
3 | Temiz enerji ile ilişki uluslararası mevzuat | |
4 | En kolay Temiz Enerji: Enerji Tasarrufu | |
5 | Güneş Enerjisi | |
6 | Güneş enerji sistemlerinin planlaması ve hesaplamalar | |
7 | Rüzgar Enerjisi | |
8 | Rüzgar enerji sistemlerinin planlaması ve hesaplamalar | |
9 | Jeotermal Enerji | |
10 | Hidroelektrik Enerji | |
11 | Biyo-kütle ve biyo-yakıt kavramları | |
12 | Hidrojen enerjisi ve yakıt hücreleri | |
13 | Konutlar için temiz enerji uygulamaları | |
14 | Endüstriyel alanlar ve şehirler için temiz enerji uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) J. Klapp, Towards a Cleaner Planet: Energy for the Future, Springer, 2007 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |