Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kompozit Malzemeler | INM 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Mücteba UYSAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsanla malzeme arasındaki ilişki insanlığın tarihi kadar eskilere dayanmaktadır. İnsanın kendisini diğer canlılardan ayıran özelliklere sahip olması, araç kullanabilmesi ve zekası onu malzeme kullanmaya itmiştir. Kompozit malzemelerde insanların eski zamanlardan beri kullandığı malzemeler topluluğudur. İki ya da daha fazla malzemenin bir araya gelerek oluşturduğu bu kompozisyon, malzemelerin her birinin tek başına sahip olamayacakları özellikleri ona kazandırmayı temin etmektedir. Bu sebeple, çağımızda teknolojinin gelişmesiyle kompozit malzemelerde önem kazanmış ve hayatın her safhasında karşımıza çıkar olmuştur.. |
Dersin İçeriği | Tanım ve kompozit malzeme kuralları, sınıflandırılması, taneli, lifli ve tabakalı kompozitlerin oluşumu. Kompozit malzeme özelliklerinin geliştirilen bir takım bağıntılar ve fiziki modellerle incelenmesi, sonuçların güvenirliliğinin araştırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Kompozit malzeme oluşturmanın temel amaçlarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Kompozit malzemenin sınıflandırılması ve başlıca kompozit malzeme türlerini açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Taneli kompozitlerin genel özelliklerini tanımlar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Kompozit malzemede model yaklaşımları ve bağıntıları kullanarak bazı özellikleri hesaplar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Taneli kompozit malzeme olarak betonun özeliklerini kompozit malzeme olarak İrdeler | Anlatım, | |
6 | Liflerle donatılı kompozit üretiminde kullanılan malzeme özeliklerini açıklar | Anlatım, | |
7 | Liflerle donatılı kompozit malzemenin yük altındaki davranışını modeller | Anlatım, | |
8 | Liflerle donatılı kompozitin eğilme halindeki davranışını açıklar | Anlatım, | |
9 | Liflerle donatılı kompozitlerde liflerin kompozite kazandırdığı avantajları yorumlar | Anlatım, | |
10 | Tabakalı kompozit malzemenin yapıda kullanılan alanlarını ve kazanımlarını değerlendirir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | Tabakalı kompozitlerin yük altındaki davranışlarını yorumlar | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Bilgiler - Kompozit Malzemeler | |
2 | Kompozit Malzemelerin Genel Özellikleri | |
3 | Kompozit Malzemelerin Sınıflandırılması ve Başlıca | |
4 | Taneli Kompozitler | |
5 | Taneli Kompozitlerin Üretiminde Kullanılan Taneli Malzemeler | |
6 | Taneli Kompozitlerin Yük Altındaki Davranışları | |
7 | Taneli Kompozitlerde Özellik ve Bileşim İlişkileri için Modeller ve Bağıntılar | |
8 | Birleştirilmiş Modeller ve Bağıntılar | |
9 | Liflerle Donatılı Kompozitler | |
10 | Liflerle Donatılı Kompozit Üretiminde Matris Olarak Kullanılan Malzemeler | |
11 | Liflerle Donatılı Kompozitlerin Yapıda Kullanımı | |
12 | Tabakalı Kompozitler | |
13 | Laboratuar Çalışması (Kompozit malzeme üretimi) | |
14 | Laboratuar Çalışması (Mekanik deneyler) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Kompozit Malzeme, Halit Yaşa ERSOY,Literatür Yayınları, 2001, İstanbul |
Ders Kaynakları | [2] Çimento ve Beton Dünyası, Hazır Beton dergileri ve Sika Teknik Bülteni [3] Konularla ilgili Ders Notları, ilgili TS’ler ve makaleler [4] Neville A.M. (1997) “Properties of Concrete” Fourth Edition, Longman Limited, England. [5] Mechanics of Composite Materials, M. JONES, Scripta Book Company, Washington DC, [5] 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. ve 7. ve 8. Ulusal Beton Kongresi Bildiri Kitapları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |