Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tehlikeli Atık Bölgelerinde İyileştirme | CEM 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FATİH KARADAĞLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Son yillarda tehlikeli atiklarin yonetimi ve remediationunu, ilgi duyulan cok onemli konulardan biridir. Yillar once uretilen tehlikeli atiklar ya yerlatina gomulmus, yada kuyular acilarak yer altina pompalanmistir. Yillar sonra bu atiklar yeralti sulari ile temas sonucu yerlesim bolgelerinin sularini, havasini ve topragini tehdit eder duruma gelmistir. Bu nedenle bu konunun Cevre Muhendisleri tarafindan iyi anlasilmasi ve gelismis ulkelerde uygulanan remediation teknolojilerinin bilinmesi gerekmektedir. |
Dersin İçeriği | Tehlikeli atik bolgelerinde remediation onemli cevresel ilgi alanlarindan biridir. Bu ders tehlikeli atiklarin tanimlanmasi, uretim kaynaklari, siniflandirilmasi ve USA de uygulanan remediation teknolojileri hakkinda bilgi verilecektir. İki onemli tehlikeli atik yonetim alanlari uzerinde durulacaktir: 1) Su anda uretilen tehlikeli atiklarin yonetimi , 2) Onceden uretilerek yeraltina atilmis atik bolgelerinde remediation calismalari |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tehlikeli atiklarin tanimlanmasi. Endustri tarafindan uretilen atiklarin tehlikeli atik olup olmadigi ve hangi endustrilerden cevreye verildigi tanimlanacak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Tehlikeli atiklarin bulundugu bolgelerin aritiminda uygun remediyasyon yontemlerinin belirlenmesi | Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Bu belirlenen teknolojinin ulkemizde kullaniminin yayginlasmasi | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
4 | Aritim teknolojisi ile ilgili ulusal yayinlarin yorumlanmasi | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tehlikeli atiklara giris | |
2 | Tehlikeli atiklarin siniflandirilmasi | |
3 | Tehlikeli atiklarin uretimi ve depolanmasi esnasinda uyulmasi gereken kurallar | |
4 | Temel Prosesler | |
5 | Kirleticilerin 3 ortamdaki tasinimi: Toprak, Su ve Hava Ortamindaki tasinim | |
6 | Kirleticilerin 3 ortamdaki tasinimi: Toprak, Su ve Hava Ortamindaki tasinim | |
7 | Kirleticilerin 3 ortamdaki tasinimi: Toprak, Su ve Hava Ortamindaki tasinim | |
8 | Toksik Ozelliler | |
9 | Kirletici Kontrolu: Kaynak Kontrolu | |
10 | Remediation Prosesleri ve Uygulanisi | |
11 | Fiziko-Kimyasal Prosesler | |
12 | Biyolojiksel Yontemler: Bioremediation | |
13 | Stabilizasyon ve Katilastirma | |
14 | Isisal Yontemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | LaGrega, M.D.; Phillip L.B. Hazardous Waste Management. McGraw-Hill: New York. |
Ders Kaynakları | 1. Grasso , D. 2000. Hazardous Waste Site Remediation: Source Control 2. US-EPA Clean-up Notes 3. Phytoremediation / Schnoor |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 8 |
2. Ödev | 8 |
3. Ödev | 8 |
4. Ödev | 8 |
5. Ödev | 8 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |