Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Oyunları Teori ve Uygulamaları Vııı | THO 402 | 8 | 4 + 4 | 6 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kafkas Kültür Coğrafyasının tanımlanarak, Türkiye coğrafyasında uygulanan Kafkas Halk Dansları'nın öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Kafkas Kültür Coğrafyas'nın tanımlanması, Türkiye'deki Kafkas Halk Dansları'nın icra ve öğretimine ait temel tekniklerin öğretm yolu ile kazandırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinde geçilen Kafkas kültür coğrafyasına ait oyunlarını bilir ve öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Ödev, |
2 | Ders içeriğinde geçilen Kafkas kültür coğrafyasına ait müzik ve ritimleri bilir ve öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Ödev, |
3 | Ders içeriğinde geçilen Kafkas kültür coğrafyasını bilir ve tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği ve hedefler hakkında genel bilgi paylaşımı | |
2 | Kafkas kültür coğrafyasına ait temel duruş ve estetik bilgisinin öğretilmesi | |
3 | Kafkas kültür coğrafyasına ait dansların öğretilmesi | |
4 | Kafkas kültür coğrafyasına ait dansların öğretilmesi | |
5 | Kafkas kültür coğrafyasına ait dansların öğretilmesi | |
6 | Kafkas kültür coğrafyasına ait dansların öğretilmesi | |
7 | Kafkas kültür coğrafyasının tanımlanması | |
8 | Kafkas kültür coğrafyasına ait dansların öğretilmesi | |
9 | Karşılama oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
10 | Kafkas kültür coğrafyasına ait dansların öğretilmesi | |
11 | Kafkas kültür coğrafyasına ait dansların öğretilmesi | |
12 | Kafkas kültür coğrafyasına ait dansların öğretilmesi | |
13 | Kafkas kültür coğrafyasına ait dansların öğretilmesi | |
14 | Kafkas kültür coğrafyasına ait dansların öğretilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kafkas Halk Dansları Ders Notları Kafkas Halk Dansları ritim notları |
Ders Kaynakları | Aziz Ali Elyağutu , Türkiye Coğrafyasında Ugulanan Kafkas Halk Dansları, 2. Uluslararası Dans ve Müzik Kongresi Bildirisi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 221 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |