Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Titreşim Analizi | MKM 424 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Lineer Cebir Diferansiyel Denklemler |
Önerilen Seçmeli Dersler | Endüstriyel Gürültü ve Titreşim Kontrolü |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN DAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HÜSEYİN DAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Emin SAYAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Titreşim modelleme, analiz ve ölçümü yapabilme |
Dersin İçeriği | Titreşim Parametreleri Titreşim Teorisi Titreşim Ölçüm ve Analiz Ekipmanları Titreşim Ölçüm yöntemleri Titreşim Analiz Teknikleri Titreşim Standartları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Titreşim parametrelerini bilir | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Titreşim teorisini bilir | Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Titreşim ölçüm planı yapabilir | Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Titreşim ölçüm ekipmanlarını tanır | Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Titreşim ölçümü alabilir | Deney / Laboratuvar, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Titreşim analizi yapabilir | Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel titreşim teorisi | |
2 | Tek serbestlik dereceli sönümsüz serbest titreşimler | |
3 | Tek serbestlik dereceli sönümlü titreşimler | |
4 | Tek serbestlik dereceli zorlanmış titreşimler | |
5 | İki serbestlik dereceli sistemler | |
6 | Çok serbestlik dereceli sistemler | |
7 | Titreşim ölçüm ve analiz ekipmanları | |
8 | Titreşim ölçüm teknikleri | |
9 | İvmeölçerler ve montaj teknikleri | |
10 | Titreşim ölçüm planı hazırlama | |
11 | Titreşim verisi toplama | |
12 | Titreşim verilerinin yorumlanması | |
13 | FFT analizleri | |
14 | Titreşim Standartları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Titreşim Analizi Ders Notları, Hüseyin DAL |
Ders Kaynakları | 1. Cornelius Scheffer, Paresh Girdar, “Practical Machinery Vibration Analysis&Predictive Maintenance”, Newnes, Elsevier, 2004. 2. R. Keith Mobley, “An introduction to predictive maintenance”, Butterworth-Heinemann, Elsevier, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Sözlü Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |