Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Ekonomisi | ENM 213 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU, Doç.Dr. MERVE CENGİZ TOKLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ekonomik analizde geliştirilen yöntemlerin uygulanması ile alternatifler arasındaki ekonomik farklılıklara göre karşılaştırma, seçim, analiz ve değerlendirilme amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Temel Kavramlar, Nakit Akışlarının Dengelenmesi, Faiz ve Paranın Zaman Değeri, Şimdiki Değer Yöntemi, Yıllık Eşdeğer Metod, Gelecek Değer Yöntemi, İç Verim Oranı Yöntemi, Dış Verim Oranı Yöntemi, Alternatiflerin Değerlendirilmesi, Amortisman, Vergi Sonrası Nakit Akış Analizleri, Enflasyonun Nakit Akışlarına Etkileri, Başabaş Analizi, Fayda-Maliyet Analizi, Yenileme Analizleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel ekonomik kavramlar ile mühendislik ekonomisi kararları verme | Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Paranın zaman değerini kavrama ve çeşitli faiz hesaplarını yapabilir. | Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, Performans Görevi, |
3 | Proje ekonomik değerlendirme yöntemlerini uygular. | Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Örnek Olay, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Alternatiflerin ekonomik değerleme yöntemlerine görekarşılaştırılması ile yatırım kararlarının alır. | Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Örnek Olay, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, Performans Görevi, |
5 | Şimdiki değer, yıllık değer ve gelecekteki değer metodları ile alternatif yatırımları karşılaştırır. | Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Örnek Olay, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Alternatif yatırımlarda geri dönüş oranı ve iç karlılık oranı metodları ile alternatifleri karşılaştırır. | Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Örnek Olay, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | Alternatif yatırımların fayda/maliyet analiz eder. | Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Örnek Olay, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
8 | Paranın şimdiki değerini gelecekteki değerle karşılaştırır. | Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Örnek Olay, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
9 | Gelecekteki ödemenin değerini düzenli ödeme ile karşılaştırır. | Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Örnek Olay, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
10 | Ödemeler serisinde sabit artış veya sabit oran artışı ile paranın zaman değerini hesaplar. | Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Örnek Olay, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
11 | Mühendislik projelerinin değerlendirilmesinde ekonomik analizin yapılması gerekliliğini kavrar ve mühendislik problemlerini ekonomik kapsamda analizi ile değerlendirebilir. | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
12 | Faiz, para ve zaman arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
13 | Paranı zaman değeri hesaplanırken eşit veya eşit olmayan değerlerini hesaplayabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
14 | Ham ekonomik verileri gelecek, şimdiki, amortisman ve sermaye geliştirme değerlerini hesaplayabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik Ekonomisi Temel Kavramları | |
2 | Paranın Zaman Değeri | |
3 | Nakit Akış Analizleri | |
4 | Ekonomik Analiz Yöntemleri I | |
5 | Ekonomik Analiz Yöntemleri II | |
6 | Ekonomik Analiz Yöntemleri III | |
7 | Alternatiflerin Seçimi ve Değerlendirilmesi I | |
8 | Alternatiflerin Seçimi ve Değerlendirilmesi II | |
9 | Amortisman ve Vergiler | |
10 | Enflasyon ve Kur Oranları | |
11 | Başabaş Noktası Analizi | |
12 | Fayda Maliyet Analizleri | |
13 | Yenileme Analizleri | |
14 | Risk Analizleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | www.sabis.sakarya.edu.tr ders notları paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | "Engineering Economy", Blank, L., Tarquin, A., 2004 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |