Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce II | SHB 232 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal hizmet alanında farklı müracaatçı gruplarıyla karşılaşma ihtimali yüksek olan uzman adaylarının, gereken hizmet ve yardımı götürebilmelerinde önemli iletişim araçlarından birisi olan yabancı dili kullanma becerilerini geliştirmek. Öğrencilerin Sosyal Hizmet alanındaki ingilizce terminolojiyi tanımalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Sosyal hizmet terminolojisi. Terimlerin çevirisi. Sosyal hizmet kuram ve uygulamalarına ilişkin seçilmiş metinler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Hizmet terminolojilerini İngilizce açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Problemleri İngilizce tanımlar | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Uluslar arası sosyal hizmette İngilizce sosyal inceleme raporlar tasarlar | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Uluslar arası sosyal hizmette İngilizce uygulamalar yapar | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Sosyal Hizmet terminolojisini İngilizce kullanır | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Ekolojik yaklaşım sistemine göre (Mikro, mezzo ve makro) problem örneklerini İngilizce tasarlar | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve ders hakkında bilgilendirme | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
2 | The goal of social welfare | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Poverty | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Addiction | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Juvenile | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Disabled | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Family | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Women | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
9 | ARASINAV | |
10 | Refugee | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Social Policy | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Aging | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Human Rights | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Discrimination | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Charles Zastrow - Introduction to Social Work and Social Welfare (2017) 2. Hepworth, Dean A. And Larsen, Joann, (1993), Direct Social Work Practice: Theory and Skills, 4th Ed., Pacific Grove. Ca:Brooks/Cole.
|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |