Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Kimya Laboratuarı II | KIM 104 | 2 | 0 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET TURGUT BİLGİÇLİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AHMET TURGUT BİLGİÇLİ, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Genel Kimya Dersi ve daha ileri dönemlerde görülecek olan mesleki ders ve laboratuvarlara alt yapı oluşturmak. Bu amaçla, laboratuvar malzemelerinin tanınmasını ve temel işlemleri yaparken ne tür malzemelerden nasıl faydalanacağının öğrenilmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Kimyasal kinetik; Kimyasal denge; pH kavramı; Asit-baz titrasyonları; Elektrokimya (piller ve elektroliz); Elektrokimya (Redoks titrasyonları); Katyonların belirtilmesi – 1; Katyonların belirtilmesi – 2; Anyonların tanınma tepkimeleri; UV-visible spektrofotometrik tayinler; Sabun eldesi ve özellikleri; Su buharı destilasyonu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel İş sağlığı ve Güvenliği kurallarını bilir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Kimyasal Hız kavramı ile ilgili olayları açıklar ve çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Kimyasal reaksiyonlarda gözlenen denge olayını öğrenir ve yorumlar | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Asit – Baz Titrasyonları ve pH Kavramını tanımlar | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Elektrokimya ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Piller ve elektroliz kavramları hakkındaki olayları bilir ve ilgili problemleri çözer | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
7 | Katyonları gruplara ayırarak kalitatif analiz yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
8 | Kantitatif analiz çalışması yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | ARASINAV | Soru-Cevap, | Sınav, |
10 | Anyonları gruplara ayırarak kalitatif analiz yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
11 | UV-vis spektrofotometrik tayinleri bilir ve çeşitli maddelerin analizini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
12 | Sabun eldesi ve özelliklerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
13 | Su buharı destilasyonunu öğrenir ve karışımları ayırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
14 | Telafi Deneyi | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
15 | Final Sınavı | Soru-Cevap, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel İş sağlığı ve Güvenliği | [1] i-iv |
2 | Kimyasal kinetik | [1] Sayfa 1-5 |
3 | Kimyasal denge | [1] Sayfa 6-10 |
4 | Asit – Baz Titrasyonları ve pH Kavramı | [1] Sayfa 11-15 |
5 | Elektrokimya (piller ve elektroliz) | [1] Sayfa 21-25 |
6 | Elektrokimya (piller ve elektroliz) | [1] Sayfa 21-25 |
7 | Katyonların tanınma tepkimeleri | [1] Sayfa 31-40 |
8 | Katyonların tanınma tepkimeleri | [1] Sayfa 31-40 |
9 | ARASINAV | |
10 | Anyonların tanınma tepkimeleri | [1] Sayfa 41-45 |
11 | UV-vis spektrofotometrik tayinler | [1] Sayfa 46-50 |
12 | Sabun eldesi ve özellikleri | [1] Sayfa 51-55 |
13 | Su buharı destilasyonu | [1] Sayfa 56-60 |
14 | Eksik deneylerin telafi edilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Genel Kimya Laboratuvarı II Ders Notları, Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü. |
Ders Kaynakları | [2] Güler H., Saraydın D., Ulusoy U., “Genel kimya laboratuvarı”, Hatiboğlu yayınları, Ankara, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 89 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |