Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
17-18. Yüzyıl Batı Felsefesi FEL 204 4 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA
Dersi Verenler Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Modern felsefenin doğuşu ve rasyonalist, ampirist felsefelerle ilgili metinler okuma, tartışmalar yapma, Aydınlanma felsefesinin genel özelliklerini araştırma ve değerlendirme.
Dersin İçeriği 17. yüzyıl filozoflarının görüşlerini tartışıp, değerlendirme. 18.yy’da yaşamış olan filozoflar tanıtılır. Bu yüzyıla özgü kavramlar ve onlar etrafındaki tartışmalar aktarılır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yeniçağ filozoflarından Descartes ve Bacon’un metot kavramını açıklar; ikisi arasındaki fark ve ilişkiyi tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Descartes’in töz anlayışını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Malebranche Spinoza ve Leibniz’ in kartezyen düalizmini tartışır. Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 Spinoza’nın metafiziğinin felsefe tarihi açısından önemini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
5 Aydınlanma felsefesinin doğuşuna etki eden etmenleri tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
6 Modernitede aydınlanmanın etkisini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
7 Çağdaş felsefenin oluşumunda Kant’ın yerini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev,
8 Kant’ın üç temel sorusunun düşünce tarihi açısından önemini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: 17. Yüzyılda Ne Oldu?
2 Descartes ve Bacon: Yeni Metod
3 Kartezyen Felsefe: İkili Töz Anlayışı
4 Descartes
5 Malebranche
6 Spinoza
7 Leibniz
8 Ampirizm versus Rasyonalizm
9 ARASINAV
10 Kant Felsefesi Üzerine Genel Değerlendirme
11 Kantçı Felsefe
12 Fichte, Schelling
13 Hegel
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Cevizci, Ahmet, “17.yy Batı Felsefesi Tarihi”, Asa Yayıncılık, Bursa, 2004.
Mehmet Saffet, Muasır Avrupa Felsefesi, İstanbul, 1933
Ders Kaynakları Berkeley (1984) Hylas İle Philonus Arasında Üç Konuşma Çev: Sahir Sel, Sosyal Yay., İstanbul
Bumin T (1996) Tartışılan Modernlik, Descartes ve Spinoza, Yapı Kredi Yay., İstanbul
Hünler, S.Z (2003) Üç Adalı, Paradigma Yay., İstanbul
Weber, A (1984) Felsefe Tarihi, Sosyal Yay. İstanbul
Malebranche, (1989) Hakikatin Araştırılması Çev. M. Katırcıoğlu, MEB Yay., İstanbul
Lebniz (1988) Monodoloji Çev. S.Kemal Yetkin, MEB Yay., İstanbul
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 1 1
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,56
Dersin AKTS Kredisi 6