Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğal Yöreler | COG 209 | 3 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH ARICİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FATİH ARICİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yeryüzünün sayısız bölge, yöre ve daha küçük ünitelerden oluştuğunu, bu oluşumları düzenleyen bir takım ilkelerin var olduğunu ve bu ilkeler tanındığında bu ünitelerin nasıl oluştuğunu ve onlardan nasıl faydalanmamız gerektiğini kavratabilmek |
Dersin İçeriği | Oluşumlar ve evreler, pedojenetik bölgeler, morfojenetik bölgeler, iklim bölgeleri, flora bölgeleri, fauna bölgeleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mekân ünitelerini birbirinden farklı kılan oluşumların temel ilkelerini saptar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Oluşumların yer tarihi içinde nasıl bir seyir izlediğini sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Oluşumların hangi şartlar altında meydana geldiğini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
4 | Değişimleri sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Bölgelerin çok yönlü ve çok karmaşık bir süreç sonunda meydana gelen bir sentezin sonucu olduğunu yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar ve ilkeler | |
2 | Coğrafi görünüm nasıl oluşur | |
3 | Coğrafi görünümün oluşumunda İç kuvvetlerin etkisi | |
4 | Coğrafi görünümün oluşumunda Dış kuvvetlerin etkisi | |
5 | Coğrafi görünümün oluşumunda Atmosfer faktörlerinin etkisi | |
6 | İklim bölgeleri | |
7 | Litosfer ve Toprak oluşumu | |
8 | Pedojenetik bölgeler | |
9 | Litosfer ve Yeryüzü şekillerinin oluşumu | |
10 | Litosfer ve Yeryüzü şekillerinin oluşumu | |
11 | Morfojenetik bölgeler | |
12 | Ekolojik faktörler | |
13 | Flora ve fauna bölgeleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1)TUNÇDİLEK N., (1987) Geoekoloji´nin İlkeleri, Doğal Bölgeler, İ.Ü.Deniz.Bil.ve Coğrafya Enstitüsü Yay. No:5, İstanbul |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |