Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Model Organizmalar | BIY 334 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEZGİ SOMUNCU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmalarda kullanılan çeşitli prokaryotik ve ökaryortik model organizmaların tanıtılması, kullanım alanlarının, nasıl ve niçin kullanıldıklarının avantajları ve dezavantajlarını öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Bilimsel araştırmalarda kullanılan çeşitli model organizmaların (E. coli, S. cerevisiae, S. pombe, D. melanogaster, C. elegans, L. stagnalis, D. reiro, X. leavis, G. gallus, M. musculus, R. norvegicus, A. thaliana) biyolojik özelliklerinin, kullanıldıkları farklı disiplinlerin, çalışmalarda sunduğu avantaj ve dezavantajların işlenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmalarda kullanılan çeşitli prokaryotik ve ökaryotik model organizmaları yorumlayabilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Model organizmaların kullanım alanlarını ifade edebilir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Model organizmaların nasıl ve niçin kullanıldıklarını ifade edebilir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Model organizmaların avantajlı ve dezavantajlı yanlarını ifade edebilir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, model organizmalar hakkında genel bilgiler | |
2 | E. coli’nin tanıtılması, kullanım alanlarının, nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
3 | S. cerevisiae ve S. pombe’nın tanıtılması, kullanım alanlarının, nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
4 | D. melanogaster’in tanıtılması, kullanım alanlarının, nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
5 | C. elegans’in tanıtılması, kullanım alanlarının, nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
6 | L. stagnalis’in tanıtılması, kullanım alanlarının, nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
7 | D. rerio’nun tanıtılması, kullanım alanlarının, nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
8 | X. leavis’in tanıtılması, kullanım alanlarının, nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
9 | Ara Sınav | |
10 | G. gallus’un tanıtılması, kullanım alanlarının, nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
11 | M. musculus’un tanıtılması, kullanım alanlarının, nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
12 | R. norvegicus’un tanıtılması, kullanım alanlarının, nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
13 | A. thaliana’nın tanıtılması, kullanım alanlarının, nasıl ve niçin kullanıldıklarının, avantajlı ve dezavantajlı yanlarının örnek araştırma makaleleri eşliğinde işlenmesi. | |
14 | Model organizmaları kullanan araştırma makalelerinin detaylı olarak incelenmesi, değerlendirilmesi ve tartışılması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Model Organisms in Drug Discovery: Pamela M. Carroll, Kevin Fitzgerald (2003), güncel ve yüksek etki değerine sahip araştırma ve derleme türü makaleler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |