Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyoetik | BIY 435 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde genetik ve üreme teknolojilerinden kaynaklanan çeşitli etik problemler mevcuttur. Bu etik problemlerle ilgili bilincin oluşturulması ve bu konuların non-direktif olarak tartışılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Prenatal, preimplantasyon tanı etiği, dondurulmuş embriyolar, embriyo yöntemiyle evlat edinme, aşılar, acı çekme , bitkisel yaşam, gıda ve hidrasyon desteği, organ bağışı ve beyin ölümü, ötenazi ,İleri tıbbi direktifler, vasiyet |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyoetik kavramını ve tarihçesini öğrenebilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Biyoetiğin kapsadığı konuları öğrenebilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Biyoetiğin gelişimini genetik teknolojiler bazında değerlendirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Biyoetiğin yarattığı sorunları yönlendirilmeden doğru tartışmayı öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Ötenazi, organ bağışı, tanı etiği, embriyoların dondurulması gibi biyolojik tabanlı etik kavramları öğrenebilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
6 | Biyoloji ve genetik alanındaki yeni gelişmelerin etik açıdan değerlendirebilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Olmanın Felsefi Anlamı, Ahlak Felsefesi Bütünlük, Doğruluk Dürüstlük, Bilinç ve Kooperasyon | |
2 | Biyoetiğe Giriş ve Kapsadığı Konular | |
3 | Tarihsel Süreçte Biyoetiğin Öne Çıkmasına Neden Olan Örnekler | |
4 | Genetikteki Yeni Gelişmeler ve Biyoetik | |
5 | İnsan Eşeyselleği ve Üreme Teknolojileri Etiği | |
6 | Doğum Kontrolü ve Doğal Aile Planlaması Etiği | |
7 | Prenatal, Preimplantasyon Tanı Etiği | |
8 | Dondurulmuş Embriyolar, Embriyo Yöntemiyle Evlat Edinme, Aşılar | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Acı Çekme | |
11 | Bitkisel Yaşam, Gıda ve Hidrasyon Desteği | |
12 | Organ Bağışı ve Beyin Ölümü | |
13 | Ötenazi | |
14 | İleri Tıbbi Direktifler, Vasiyet |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Singer P.A, Viens A.M, The Cambridge Textbook of Bioethics, 2008, Cambridge University Press. |
Ders Kaynakları | David Suzuki, Peter Knudtson ; Genethics 1990. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |