Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Secure Software Development | SWE 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÜNAL ÇAVUŞOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Güvenli yazılım geliştirme ile ilgili temel kavramlarını öğrenmek, güvenli yazılım geliştirme süreç ve araçları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Yazılımların Güvenliği temel kavramları, Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü, Yazılımların derlenmesi ve şifrelenmesi, Web Tabanlı Uygulama Mimarisi, Açık kaynak kodlu yazılımlarda güvenlik, Mobil uygulamalara yönelik güvenlik önlemleri, SOLID İlkeleri, Web Servisleri, Tehdit Modelleme ve Risk ve kod Analizleri, Web Uygulamaların Güvenliği; Yazılımlara yönelik siber saldırı araçları, kötü amaçlı yazılımlar, Güvenlik Denetimleri, OWASP TOP 10 Listesi , Web Tabanlı Uygulamaların Güvenli Hale Getirilmesi, Proje Çalışması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | OWASP, https://www.owasp.org/index.php/Main_Page Software Security: Building Security In by Gary McGraw. Addison-Wesley Demir, B. (2016). Yazılım Güvenliği, 2. Baskı, Nobel Yayınları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyinde edinilen bilgileri derinleştirerek uygulamaya koyabilme. | ||||||
2 | Analiz, sentez, eleştirel değerlendirme yeteneklerini geliştirerek karmaşık problemleri bağımsız olarak çözebilme. | ||||||
3 | Bilişim problemlerinin çözümünde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma. | ||||||
4 | Bilimsel yöntemler kullanarak veri toplayabilme, değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | ||||||
5 | Çok disiplinli takımlarda yer alarak farklı alanlardan gelen bilgileri kendi alanıyla bütünleştirerek çözüm yöntemleri belirleyebilme. | ||||||
6 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade edebilme, en az bir yabancı dilde iletişim kurabilme. | ||||||
7 | Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyebilme. | ||||||
8 | Toplumsal, çevresel ve etik değerleri dikkate alarak bilimsel araştırma yürütebilme. | ||||||
9 | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapabilme, alternatif çözüm yolları belirleyebilme. | ||||||
10 | Bilimsel araştırma sürecinde uygun araçları belirleyebilme ve bilişim teknolojilerini kullanabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|