Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Advanced Computer Archıtecture | SWE 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ BALTA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | To introduce the current applications related to cloud computing. to gain the necessary knowledge to design and develop software using cloud computing models, techniques and architectures. |
Dersin İçeriği | Introduction to cloud computing cloud computing service models, delivery models, cloud computing, cloud applications, cloud computing, areas of usage, the advantages and disadvantages of cloud computing, mobile cloud Applications. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireysel Çalışma, | Sınav, | |
2 | Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Proje / Tasarım, | |
3 | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Bilgisayarın gelişimi ve performans | |
3 | BUS Yapıları | |
4 | Cache Bellek | |
5 | Komut Kümeleri | |
6 | Adresleme modları ve formatları | |
7 | Register organizasyonu ve pipelining | |
8 | RISC ve CISC mimarileri | |
9 | ||
10 | Komut seviyesinde paralellik ve süperskalar işlemciler | |
11 | Kontrol birimi | |
12 | Multicore işlemciler | |
13 | Çok işlemcili sistemler | |
14 | GPGPU |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cloud Computing: Concepts, Technology & Architecture, Prentice Hall/PearsonPTR |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyinde edinilen bilgileri derinleştirerek uygulamaya koyabilme. | X | |||||
2 | Analiz, sentez, eleştirel değerlendirme yeteneklerini geliştirerek karmaşık problemleri bağımsız olarak çözebilme. | X | |||||
3 | Bilişim problemlerinin çözümünde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma. | X | |||||
4 | Bilimsel yöntemler kullanarak veri toplayabilme, değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | X | |||||
5 | Çok disiplinli takımlarda yer alarak farklı alanlardan gelen bilgileri kendi alanıyla bütünleştirerek çözüm yöntemleri belirleyebilme. | X | |||||
6 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade edebilme, en az bir yabancı dilde iletişim kurabilme. | X | |||||
7 | Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyebilme. | X | |||||
8 | Toplumsal, çevresel ve etik değerleri dikkate alarak bilimsel araştırma yürütebilme. | X | |||||
9 | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapabilme, alternatif çözüm yolları belirleyebilme. | X | |||||
10 | Bilimsel araştırma sürecinde uygun araçları belirleyebilme ve bilişim teknolojilerini kullanabilme. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |