Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzaktan Eğitim Kuram ve Uygulamalar EPO 609 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Uzaktan eğitimin uygulama alanlarını öğrenme, uzaktan eğitimde kullanılan iletişim araçlarının etkin kullanımını öğrenme, uzaktan eğitim ile yürütülen açık öğretim uygulamalarının sürecini, önemini ve yarattığı katma değeri kavrama amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Uzaktan eğitimin kuramsal altyapısı, mevcut uygulamalar, konu ile ilgili araştırmalar, temel uzaktan eğitim teknolojileri, örnek uygulamalar, problem ve araştırmaya dayalı tartışmalar. Örgün eğitimdeki bir dersin uzaktan eğitime dönüştürülmesinin deneyimlenmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uzaktan eğitim alanındaki ön öğrenme ve deneyimlerin ortaya konulması Anlatım, Tartışma, Ödev,
2 Uzaktan eğitimin temelleri. Uzaktan eğitimin tarihi ve tanımları Tartışma, Anlatım, Ödev,
3 Uzaktan eğitim teorileri. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev,
4 Uzaktan eğitimde öğrenme kuramları. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev,
5 Uzaktan eğitimde ders tasarımı. Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Ödev,
6 Otantik öğrenme ve uzaktan eğitim. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma. Dersin içeriği, yöntemi, beklentileri ve kaynakları hakkında bilgilendirme. Uzaktan eğitim alanındaki ön öğrenme ve deneyimlerin ortaya konulması
2 Uzaktan eğitimin temelleri. Uzaktan eğitimin tarihi ve tanımları.
3 Uzaktan eğitim teorileri.
4 Uzaktan eğitim teorileri.
5 Uzaktan eğitimde öğretici, öğrenci, öğretim.
6 Uzaktan eğitimde öğrenme kuramları.
7 Uzaktan eğitimde etkileşim.
8 Uzaktan eğitimde ders tasarımı.
9 Teknoloji ve LMS kullanımı
10 Otantik öğrenme ve uzaktan eğitim.
11 Uzaktan eğitimde değerlendirme. (Öğrenci değerlendirmesi)
12 Uzaktan eğitim sistemlerinde değerlendirme
13 Uzaktan eğitimde yönetim
14 Dönem değerlendirmesi ve final proje sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Michael Simonson, Sharon E. Smaldino, Michael Albright, and Susan Zvacek (2008) Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education (4th Edition). -Alanla ilişkili öncü makaleler. 

-Lynette R. Porter. (2004) Developing an Online Curriculum. 

-Ömer Cem Karacaoğlu (2013). Online Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: İhtiyaç Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 10 3 30
Ara Sınav 1 40 40
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6