Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmal Usulleri | ADA 211 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ONUR YAĞIR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MEHMET ONUR YAĞIR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Döküm, kaynak, plastik şekil verme, talaşlı imalat ve toz metalurjisi imal usulleri hakkında bilgi vermek; bu usullerin prensiplerini, kullanılan donanımları ve uygulama alanlarını tanıtmak; hidrolik ve eksantrik pres prosesleri ve ürünleri hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | İmal usullerinin ilkeleri ve sınıflandırılması; imal usullerinin kıyaslanması, üstünlükleri ve sınırları. Tasarım-imalat ilişkisi; imal usulü seçimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İmal usullerinin prensipleri ve kullanım alanları hakkında temel bilgilere sahip olur. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | İmal usullerinin birbirlerine göre üstünlükleri, sınırlama ve uygulama alanları konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | İmal usullerinde kullanılan donanımları tanıma ve seçme becerisine sahip olur | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Belirli bir makine parçası için tasarım aşamasında en uygun imal usulünü seçme becerisine sahip olur | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Geleneksel imal usullerine ait bilgileri kullanma ve temel hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Kullanılacak imal usulü ile ilgili çalışma parametrelerini seçer. | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynak yöntemlerinin sınıflandırılması ve fiziksel esasları, Gaz kaynak ve kesme yöntemleri. | |
2 | Ark kaynağı yöntemleri ve donanımları | |
3 | Gelişmiş kaynak yöntemleri ve donanımları | |
4 | Döküm teknolojisine giriş, Döküm yöntemlerinin sınıflandırılması, Metalurjik esaslar, Katılaşma, Modeller | |
5 | Kum kalıba döküm, Kalıp malzemeleri, Kalıplama makineleri, Kabuk kalıba döküm, Hassas döküm yöntemi | |
6 | Kalıcı kalıba döküm, Basınçlı döküm, Savurma döküm, Eritme ocakları, Bitirme işlemleri | |
7 | Plastik şekil verme yöntemlerinin sınıflandırılması, Mekanik ve Metalurjik esaslar | |
8 | Kütle ve sıcak şekil verme yöntemleri, Haddeleme, Dövme, Ekstrüzyon | |
9 | Ara sınav | |
10 | Sıcak ve soğuk şekil verme yöntemleri, Tel çekme, Saç işleme yöntemleri, Kesme, Bükme, Germe, Sıvama, Derin çekme, Presler | |
11 | Talaş kaldırma yöntemlerinin sınıflandırılması ve fiziksel esaslar, Talaş oluşumu, Takımlar ve takım ömrü | |
12 | Tornalama, delik delme ve işleme, Vargel ve planya ile işleme yöntemleri ve tezgahları | |
13 | Frezeleme, Broşlama işlemleri ve tezgahları, Diş açma ve dişli imalatı, Taşlama ve hassas yüzey işleme yöntemleri | |
14 | Toz metalurjisi, İmalat yöntemlerinin karşılaştırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Ahmet Aran, “Metal Döküm Teknolojisi”, Birsen Yayınevi, İstanbul, 1993 2-L. M. Gourd, “ Kaynak Teknolojisinin Esasları”, Çev. İ. B. Eryürek, O. Bodur, A. Dikicioğlu, Birsen Yayınevi, İstanbul, 1996 3-S. Anık, A. Dikicioğlu, M. Vural, “İmal Usulleri”, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2000 4-L. Çapan, “Metallere Plastik Şekil Verme”, Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 1999 5-M. Akkurt, “Talaş Kaldırma Yöntemleri ve Takım Tezgahları”, Birsen Yayınevi, İstanbul, 1992 6-J. E. Schey, “Introduction to Manufacturing Processes”, 2. Basım, Mc Graw Hill, 1987
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | X | |||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |