Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce | ING 191 | 1 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | --- |
Önerilen Seçmeli Dersler | --- |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HÜLYA YILMAZ ÇAMUR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ZAFER ÇAMLIBEL, Öğr.Gör. MAHMUT BİRLİK, Öğr.Gör. TUBA PELİN ÖRS, Öğr.Gör. BERRİN YILDIZ KANYILMAZ, Öğr.Gör. ERKAN ÖZDEN, Öğr.Gör. ÖZLEM ŞİMŞEK, Öğr.Gör.Dr. EMİNE GÖÇET TEKİN, Öğr.Gör. YASEMİN OCAK KOYUNCU, Öğr.Gör. GÜLŞEN ÖZDEMİR, Öğr.Gör. SEVDE BAYLAN, Öğr.Gör.Dr. KENAN YERLİ, Öğr.Gör. NERMİN KICIR, Öğr.Gör. DENİZ GAZİ, Öğr.Gör. NAİL ABALI, Öğr.Gör. GÜL TÜRKMEN, Öğr.Gör. HÜLYA YILMAZ ÇAMUR, Öğr.Gör.Dr. ULVİCAN YAZAR, Öğr.Gör. SEVDA KAYIKCI PEKER, Öğr.Gör. FAZIL AHMET GÜLTEKİN, Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL, Öğr.Gör. HALİL İBRAHİM GÜNDÜZ, |
Dersin Yardımcıları | Rektörlük Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizcede; |
Dersin İçeriği | A2 seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizce öğrenmek | ||
2 | Kısa, net iletileri kavrar. | ||
3 | Kısa, günlük metinleri kavrar. | ||
4 | Basit, günlük sohbetlere katılır. | ||
5 | Sade bir dille kendi ver çevresi hakkında konuşur. | ||
6 | Kısa, basit notlar ve iletiler yazar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | To be (am,is,are) Sahiplik sıfatları, Tekil çoğul, İşaret sıfatları | Ders Kitabı 1. Ünite |
2 | Yer ve zaman edatları, Would like | Ders Kitabı 2. Ünite |
3 | Geniş Zaman | Ders Kitabı 3. Ünite |
4 | Tekrar | Ders Kitabı 1-3. Ünite |
5 | a-an-the, Sayılabilir sayılamaz | Ders Kitabı 4. Ünite |
6 | Şimdiki Zaman | Ders Kitabı 5. Ünite |
7 | Can (-ebilmek), Have to-Has to (zorunluluk), Geniş zaman ve Şimdiki zaman karşılaştırması | Ders Kitabı 6. Ünite |
8 | Tekrar | Ders Kitabı 4-6. Ünite |
9 | Vize haftası | - |
10 | Geçmiş zaman: was-were, went | Ders Kitabı 7. Ünite |
11 | Nesne zamiri, Karşılaştırma sıfatları | Ders Kitabı 8. Ünite |
12 | Should, Could, Be going to | Ders Kitabı 9. Ünite |
13 | Tekrar | Ders Kitabı 7-9. Ünite |
14 | Karşılaştırma Too-Enough | Ders Kitabı 10. Ünite |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Online İçerik, Haftalık Videolar, PDF Notlar |
Ders Kaynakları | [1] Smart Choice |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İslam İktisadı ve Finans alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, makaleler ve araştırmalarla desteklenen ileri düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Konvansiyonel İktisat ve Finans disiplinlerine dair teorilere hâkim olup karşılaştırmalı analiz yapma. | ||||||
3 | Ekonomik aktörlerin karşılaştıkları problemleri kritik ederek İslam İktisadı ve Finans temelinde çözümler üretebilme. | ||||||
4 | Uygulamaya yönelik edindiği bilgileri iş hayatında kullanabilme. | ||||||
5 | Alana dair öğrendikleri ile çalıştığı kuruma yeni bir vizyon sunarak verimli ve etkin stratejiler geliştirebilme. | ||||||
6 | Ekonomik verileri toplama, düzenleme ve analiz etmede gereken istatistik ve ekonometrik yöntemleri bilme ve bilgisayar programlarını kullanabilme. | ||||||
7 | Öğrenilen cebirsel ve istatistik yöntemleriyle kamu ve iş dünyasının karşılaştığı sorunları çözme yeteneğine sahip olma. | ||||||
8 | İslam İktisat Teorisi, İslam İktisat Tarihi, İslam İktisat Düşüncesi, Muamelat Fıkhı, Katılım Bankacılığı, Katılım Sigortacılığı ve İslami Sermaye Piyasaları gibi İslam İktisadı ve Finansın seçmiş olduğu alt dallarında uzmanlaşma hedefine sahip olma. | ||||||
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk ve muhasebe bilgisine sahip olma. | ||||||
10 | Türkçe’nin yanı sıra en az bir yabancı dilde daha (tercihen Arapça veya İngilizce) yüksek iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
11 | Yapacağı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve mesleki ahlâk kurallarının bilincinde olma. | ||||||
12 | Yerel ve uluslararası platformlarda İslam İktisadı ve Finans alanına dair bilgi aktarımlarında bulunma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |