Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müzik Topluluğu Yönetim Teknikleri TMB 520 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Türk müziği ses ve çalgı topluluklarının repertuvarında yer alan eserlerin, koro- orkestra yönetimi ilkeleri çerçevesinde öğretilerek yönetim tekniklerinin kurallarının öğretilmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Koro kavramı, koro türleri ve koro oluşumu. Koro eğitimcisinin özellikleri. Koro eğitiminde kullanılan ses- nefes egzersizleri. Koro eğitimi ve yönetim teknikleri. Koro eğitiminde repertuvar oluşturma. Türk müziği ses ve çalgı topluluklarının repertuvarında yer alan eserlerin, koro- orkestra yönetimi ilkeleri çerçevesinde,  ölçü ve usul özelliklerine göre uygulanması gereken yönetim teknikleri ile müzikaliteyi ortaya çıkaran eser çözümleme ilkeleri yoluyla öğrencilerde akademik düzeyde şeflik becerileri oluşturmak hedeflenmektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Koro ve koroların oluşumu konularında kavramsal ve uygulamaya dönük bilgi sahibi olur. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Performans Görevi,
2 Koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri bilir. Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi,
3 Koro Yönetiminde kullanılan yöntem ve teknikleri eserler eşliğinde uygular. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Ödev, Sözlü Sınav,
4 Türk müziğinde kullanılan koro repertuvarının yapısal dinamiklerini analiz eder. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Ödev,
5 Koro yönetiminin ilkelerini değerlendirir. Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Koro nedir? Koro türleri ve koro oluşumu
2 Koro eğiticisinin özellikleri
3 Koro eğitiminde kullanılan ısınma ve gevşeme egzersizleri
4 Koro eğitiminde kullanılan ses- nefes alıştırmaları
5 Koro türlerinin ses özellikleri
6 Koro türlerinin ses özellikleri
7 2/4´lük, 3/4´lük ve 4/4´lük ölçüde koro yönetimi
8 Ara sınav
9 2/4´lük, 3/4´lük ve 4/4´lük eksik ölçüde koro yönetimi
10 Bileşik ölçülerde koro yönetimi
11 Susla başlayan bileşik ölçülerde koro yönetimi
12 Eksik ölçüyle başlayan bileşik ölçülerde koro yönetimi
13 Aksak (karma) ölçülerde koro yönetimi
14 Koro yönetimi uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu

.

Ders Kaynakları
Suna Çevik; Koro Eğitimi ve Yönetimi, Müzik Eğitimi Yayınları
ISBN:9786056362002
Türk Müziği TRT Arşivi Notaları
TRT Türk Müziği Toplulukları Konser videoları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
2 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır. X
3 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
4 Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir.
5 Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. X
6 Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. X
7 Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
8 Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. X
9 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir.
10 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
11 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
12 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 2 50 100
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6