Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı III (Viyola) CVI 213 3 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ESİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ESİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Entenasyonun pekişmesi için majör ve minör gam tekrarları. Çok bağlı yay teknikleri için uygulama çalışmaları. Eserlerin çalışında kolaylık sağlamak için eserlerin makamları hakkında uygulamalı bilgiler vermek. Eserlerin formu hakkında genel bilgiler.

Dersin İçeriği

Do, sol, re majör gamları ve minörleri, 6,8,11 bağlı yay tekniği. Buselik, Hüseyni, Rast makam dizileri hakkında bilgi vermek. Peşrev ve Medhal hakkında genel bilgi ve örnek eserler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sol el parmak ve çok bağlı yay tekniğini geliştirir. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
2 Buselik,hüseyni,rast makamlarında eserler öğrenir. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
3 Peşrev ve Medhal formlarında eserler öğrenir. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
4 Acilitesini geliştirir. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sayfa:5,6 Do,sol,re majör gamları ve minörleri,sayfa:8 no1,sayfa:12,13 A,B uygulamaları. Hans Sitt Praktische Viola Method
2 1.Haftanın tekrarı.Peşrev, medhal formu ve Hüseyni,Buselik makam dizileri hakkında genel bilgi.Hüseyni Medhal-Arif Sami Toker,Buselik Peşrev-Fethi Karamahmutoğlu TRT
3 Sayfa:7 fa bemol,si bemol,mi bemol majör ve minörleri.Sayfa:10 no5/Menuet1,2-J.S.Bach Hans Sitt Practische Viola Method /İstanbul Ünv.Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi.
4 Hüseyni Peşrev-Sedat Öztoprak , Buselik Peşrev-Nikolaki TRT
5 Sayfa:11 no6,sayfa:8 no1,sayfa:12,13 A,B uygulamaları. Hans Sitt Praktische Viola Method
6 Sayfa:5 Sevcik op.1 Viola Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1
7 1.Haftanın tekrarı.Menuet1,2-J.S.Bach İstanbul Ünv. Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi
8 Vize
9 Sayfa:13 C,D,E uygulamaları/ Medhal formu hakkında genel bilgi.Rast Medhal-Ahmet Çağan Hans Sitt Praktische Viola Method / TRT
10 4.Haftanın tekrarı.Sayfa:11 no6 Hans Sitt Praktische Viola Method
11 Altı bağlı yay tekniği no2 sayfa:8,9/ sayfa:6 sevcik op.1 Viola Hans Sitt Praktische Viola Method/Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1
12 9.Haftanın tekrarı
13 Sayfa:7 sevcik op.1 Viola Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1
14 Genel tekrar.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

TRT , Hans Sitt Praktische Viola Method, Lionel Tertis Sevcik op.1  Part1 Viola, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Kütüphanesi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 4