Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı III (Viyola) | CVI 213 | 3 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ESİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ESİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Entenasyonun pekişmesi için majör ve minör gam tekrarları. Çok bağlı yay teknikleri için uygulama çalışmaları. Eserlerin çalışında kolaylık sağlamak için eserlerin makamları hakkında uygulamalı bilgiler vermek. Eserlerin formu hakkında genel bilgiler. |
Dersin İçeriği | Do, sol, re majör gamları ve minörleri, 6,8,11 bağlı yay tekniği. Buselik, Hüseyni, Rast makam dizileri hakkında bilgi vermek. Peşrev ve Medhal hakkında genel bilgi ve örnek eserler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sol el parmak ve çok bağlı yay tekniğini geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
2 | Buselik,hüseyni,rast makamlarında eserler öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
3 | Peşrev ve Medhal formlarında eserler öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
4 | Acilitesini geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayfa:5,6 Do,sol,re majör gamları ve minörleri,sayfa:8 no1,sayfa:12,13 A,B uygulamaları. | Hans Sitt Praktische Viola Method |
2 | 1.Haftanın tekrarı.Peşrev, medhal formu ve Hüseyni,Buselik makam dizileri hakkında genel bilgi.Hüseyni Medhal-Arif Sami Toker,Buselik Peşrev-Fethi Karamahmutoğlu | TRT |
3 | Sayfa:7 fa bemol,si bemol,mi bemol majör ve minörleri.Sayfa:10 no5/Menuet1,2-J.S.Bach | Hans Sitt Practische Viola Method /İstanbul Ünv.Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi. |
4 | Hüseyni Peşrev-Sedat Öztoprak , Buselik Peşrev-Nikolaki | TRT |
5 | Sayfa:11 no6,sayfa:8 no1,sayfa:12,13 A,B uygulamaları. | Hans Sitt Praktische Viola Method |
6 | Sayfa:5 Sevcik op.1 Viola | Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1 |
7 | 1.Haftanın tekrarı.Menuet1,2-J.S.Bach | İstanbul Ünv. Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi |
8 | Vize | |
9 | Sayfa:13 C,D,E uygulamaları/ Medhal formu hakkında genel bilgi.Rast Medhal-Ahmet Çağan | Hans Sitt Praktische Viola Method / TRT |
10 | 4.Haftanın tekrarı.Sayfa:11 no6 | Hans Sitt Praktische Viola Method |
11 | Altı bağlı yay tekniği no2 sayfa:8,9/ sayfa:6 sevcik op.1 Viola | Hans Sitt Praktische Viola Method/Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1 |
12 | 9.Haftanın tekrarı | |
13 | Sayfa:7 sevcik op.1 Viola | Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1 |
14 | Genel tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TRT , Hans Sitt Praktische Viola Method, Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1 Viola, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Kütüphanesi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |