Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı II (Klarnet) CKL 110 2 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN
Dersi Verenler Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Klarnet hakkında genel bilgi kazandırmak

  klarnetle ilgili araştırmalara  yönlendirmek 

  ilgili alan derslerine katkı sağlamak

klarnet repertuvarı ve icrası hakkında  öngörü sahibi olmak

Klarnetle eşlik bilincini kazandırmak.

 

Dersin İçeriği

Klarnetin tarihİ klarnetin bölümlerİ ve yapısal özelliklerinin  anlatılmasI

Klarnetin düzgün tutuşu ve üflemesi

2. oktav natural ve yarım seslerin seslerin öğretilmesi ve etüt çaldırılması

Türk Müziği  makamları öğretip icra teknik  bilgileri verilip nota ile icra edilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 klarnetin1. oktavdan 2 .oktava geçiş pozisyonunun öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması. Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
2 klarnetin 2.3 oktav naturel ve yarım seslerin öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 2/4 lük 3/4 lük 4/4 lük usullerde ki eserleri icra becerisi kazanılması. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Buselik makamının öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Klarnetin bölümlerini takıp çıkarmasının öğrenip uygulama becerisini kazanabilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 KLARNETİN 2.OKTAV NATUREL SESLERİNİN ÖĞRETİLMESİ. TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI.
2 KLARETİN 2. OKTAV NATUREL SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI. TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI.
3 KLARNETİN 2.OKTAV NATUREL SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI. TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI.
4 KLARNETİN 2.OKTAV NATUREL SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI. TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜL.SÜN KİTABI
5 KLARNETİN 2. OKTAV YARIM SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI. TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI.
6 KLARNETİN 2.OKTAV NATUREL VE YARIM SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI. TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI.
7 KLARNETİN 1. OKTAVINDAN 2. OKTAVA GEÇME ETÜT ÇALIŞMASI. TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI.
8 KLARNETİN 1.2.OKTAV KARIŞIK SESLERDE ETÜT ÇALIŞMASI. TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI.
9 KLARNETİN 3.OKTAV NATUREL SESLERİNİN ÖGRETİLMESİ VE ETÜT ÇALIŞMASI. TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI.
10 KLARNETİN 3. OKTAV YARIM SESLERİN ÖĞRETİLMESİ VE ETÜT ÇALIŞMASI. TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI.
11 KLARNETİN 1.2.3. OKTAV SESLERİNDE KROMATİK ETÜT ÇALIŞMASI. TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI.
12 BUSELİK MAKAMINDA 2/4 LÜK VE 3/4 LÜK USULLERDE ETÜT İCRA EDİLMESİ. TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI.
13 BUSELİK ESER DİL BESTENİM MEŞHURUM İCRASI EDİLMESİ. TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI.
14 GENEL TEKRAR.
Kaynaklar
Ders Notu

Türk Müziğinde klarnet eğitim( metin Gülsün kitabı )

 TRT Türk sanat Müziğii arşivi.

Ders Kaynakları

Türk Müziği Klarnet eğitimi kitabı metin gülsün   

İ.T.Ü  TürkMüziği Devlet Konservatuvarı  öğrenci notları 

Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
3. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 3 9
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 107
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,28
Dersin AKTS Kredisi 4