Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ebelikte Kanıta Dayalı Uygulamalar EBP 602 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı ebelikte kanıta dayalı uygulamaları öğrenmeyi ve uygulamayı, ülkemizde ve diğer ülkelerde yapılan ebelik uygulamalarının karşılaştırılmasının yapılmasını ve literatürde yer alan kanıta dayalı uygulamaların irdelenmesini sağlamaktadır. 

 

Dersin İçeriği

Kanıta dayalı ebelik ve Kanıta dayalı uygulamalar, Kanıta dayalı uygulama süreci, Kanıta dayalı uygulama kaynakları, Ebelikte obstetrik alana özel Kanıta dayalı uygulama örnekleridir.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kanıta dayalı uygulamalar ve araştırmalarda kanıt düzeyleri bilmeli Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Performans Görevi,
2 Gebelik döneminde kanıta dayalı uygulamaları bilmeli Tartışma, Soru-Cevap, Performans Görevi, Sınav,
3 Doğumda kanıta dayalı uygulamaları bilmeli Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav, Performans Görevi,
4 Doğum sonu dönemde kanıta dayalı uygulamaları bilmeli Beyin Fırtınası, Benzetim, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav, Performans Görevi,
5 Kadın sağlığına yönelik kanıta dayalı uygulamaları bilmeli Beyin Fırtınası, Benzetim, Grup Çalışması, Performans Görevi, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kanıta Dayalı Ebelik Ve Kanıta Dayalı Uygulamalar
2 Kanıta Dayalı Ebelik Ve Kanıta Dayalı Uygulamalar
3 Kanıta Dayalı Ebelik Ve Kanıta Dayalı Uygulamalar
4 Kanıta Dayalı Uygulama Süreci
5 Kanıta Dayalı Uygulama Süreci
6 Kanıta Dayalı Uygulama Süreci
7 Kanıta Dayalı Uygulama Süreci
8 Ara Sınav
9 Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları
10 Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları
11 Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları
12 Ebelikte Obstetrik Alana Özel Kanıta Dayalı Uygulama Örnekleri
13 Ebelikte Obstetrik Alana Özel Kanıta Dayalı Uygulama Örnekleri
14 Ebelikte Obstetrik Alana Özel Kanıta Dayalı Uygulama Örnekleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Güleşen, A., & YILDIZ, D. (2013). Erken Postpartum Dönemde Anne Bebek Bağlanmasının Kanıta Dayalı Uygulamalar ile İncelenmesi. TAF Preventive Medicine Bulletin, 12(2). AKARSU, R. H., TUNCA, B., & ALSAÇ, S. Y. (2017). Anne-bebek bağlanmasında kanıta dayalı uygulamalar. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(4), 275-279. Derebent, E., & Yigit, R. (2008). Non-pharmacological pain management in newborn. Firat University of Health Sciences Journal of Medicine, 22(2), 113-8. Güngör, İ., & Yildirim-Rathfisch, G. (2009). Normal Doğum Eyleminin İkinci ve Üçüncü Evresinde Kanıta Dayalı Uygulamalar. Turkish Journal of Research & Development in Nursing, 11(2). Serçekuş, P., & İşbir, G. (2012). Aktif Doğum yaklaşımının kanıta dayalı uygulamalar ile incelenmesi. TSK Koruyucu Hekimlik Bulteni, 11(1), 97-102. Derebent, E., & Yigit, R. (2008). Non-pharmacological pain management in newborn. Firat University of Health Sciences Journal of Medicine, 22(2), 113-8. BAŞKAYA, Y., & SAYINER, F. D. (2018). Sezaryen Oranını Azaltmaya Yönelik Kanıta Dayalı Ebelik Uygulamaları/Evidence-Based Midwifery Practices to Reduce Cesarean Rat. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 5(1), 113-119. Mecdi, M., & RATHFISCH, G. (2013). Gebelikte oluşan rahatsızlıklarda kanıta dayalı uygulamalar. FN Hem. Derg, 21(2), 129-138.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi X
2 Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi X
3 Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi X
4 Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi X
5 Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme X
6 Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi X
7 Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi
8 Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 6 6
Performans Görevi (Seminer) 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6