Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ebelikte Kanıta Dayalı Uygulamalar | EBP 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ebelikte kanıta dayalı uygulamaları öğrenmeyi ve uygulamayı, ülkemizde ve diğer ülkelerde yapılan ebelik uygulamalarının karşılaştırılmasının yapılmasını ve literatürde yer alan kanıta dayalı uygulamaların irdelenmesini sağlamaktadır.
|
Dersin İçeriği | Kanıta dayalı ebelik ve Kanıta dayalı uygulamalar, Kanıta dayalı uygulama süreci, Kanıta dayalı uygulama kaynakları, Ebelikte obstetrik alana özel Kanıta dayalı uygulama örnekleridir.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kanıta dayalı uygulamalar ve araştırmalarda kanıt düzeyleri bilmeli | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Gebelik döneminde kanıta dayalı uygulamaları bilmeli | Tartışma, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Sınav, |
3 | Doğumda kanıta dayalı uygulamaları bilmeli | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Doğum sonu dönemde kanıta dayalı uygulamaları bilmeli | Beyin Fırtınası, Benzetim, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Performans Görevi, |
5 | Kadın sağlığına yönelik kanıta dayalı uygulamaları bilmeli | Beyin Fırtınası, Benzetim, Grup Çalışması, | Performans Görevi, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kanıta Dayalı Ebelik Ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | |
2 | Kanıta Dayalı Ebelik Ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | |
3 | Kanıta Dayalı Ebelik Ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | |
4 | Kanıta Dayalı Uygulama Süreci | |
5 | Kanıta Dayalı Uygulama Süreci | |
6 | Kanıta Dayalı Uygulama Süreci | |
7 | Kanıta Dayalı Uygulama Süreci | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları | |
10 | Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları | |
11 | Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları | |
12 | Ebelikte Obstetrik Alana Özel Kanıta Dayalı Uygulama Örnekleri | |
13 | Ebelikte Obstetrik Alana Özel Kanıta Dayalı Uygulama Örnekleri | |
14 | Ebelikte Obstetrik Alana Özel Kanıta Dayalı Uygulama Örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Güleşen, A., & YILDIZ, D. (2013). Erken Postpartum Dönemde Anne Bebek Bağlanmasının Kanıta Dayalı Uygulamalar ile İncelenmesi. TAF Preventive Medicine Bulletin, 12(2). AKARSU, R. H., TUNCA, B., & ALSAÇ, S. Y. (2017). Anne-bebek bağlanmasında kanıta dayalı uygulamalar. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(4), 275-279. Derebent, E., & Yigit, R. (2008). Non-pharmacological pain management in newborn. Firat University of Health Sciences Journal of Medicine, 22(2), 113-8. Güngör, İ., & Yildirim-Rathfisch, G. (2009). Normal Doğum Eyleminin İkinci ve Üçüncü Evresinde Kanıta Dayalı Uygulamalar. Turkish Journal of Research & Development in Nursing, 11(2). Serçekuş, P., & İşbir, G. (2012). Aktif Doğum yaklaşımının kanıta dayalı uygulamalar ile incelenmesi. TSK Koruyucu Hekimlik Bulteni, 11(1), 97-102. Derebent, E., & Yigit, R. (2008). Non-pharmacological pain management in newborn. Firat University of Health Sciences Journal of Medicine, 22(2), 113-8. BAŞKAYA, Y., & SAYINER, F. D. (2018). Sezaryen Oranını Azaltmaya Yönelik Kanıta Dayalı Ebelik Uygulamaları/Evidence-Based Midwifery Practices to Reduce Cesarean Rat. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 5(1), 113-119. Mecdi, M., & RATHFISCH, G. (2013). Gebelikte oluşan rahatsızlıklarda kanıta dayalı uygulamalar. FN Hem. Derg, 21(2), 129-138. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi | X | |||||
2 | Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi | X | |||||
3 | Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi | X | |||||
4 | Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi | X | |||||
7 | Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi | ||||||
8 | Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |