Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hizmet Kalitesi Ölçüm Modelleri UYP 521 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi METİN BAYRAM
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi METİN BAYRAM,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Hizmet sektörü tüm dünya ülkelerinin refah seviyesini ve gelişmişlik düzeyini arttıran bir üstünlüğe sahiptir. Ülkemizde hizmet sektörü, istihdam yönünden diğer sektörleri açık ara geride bırakmakla beraber ülke ekonomisinde en fazla paya sahiptir. Diğer taraftan bu konuda çok sayıda yayın ve lisansüstü tez araştırmacılar tarafından gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda  değişik hizmet kuruluşlarında istihdam edilmeleri ihtimali yüksek olan lisansüstü öğrencilerimizin bu konuda ileri düzey bilgiye sahip olmaları amaçlanmaktadır. Ayrıca tez konusu belirleme noktasında da yardımcı olacağı düşünülmektedir.

Dersin İçeriği

1. Bölüm: Hizmet (E-Hizmet) ve hizmet sektörü tanım ve kavramları 

1.1. Hizmet kalitesi tanım, kavram ve ölçen modeller   

1.2. E-Hizmet kalitesi tanım, kavram ve ölçen modeller

2. Bölüm: Hizmet kalitesi, hizmet performansı, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati arasındaki ilişkiler 

2.1. müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati 

2.2. Hizmet kalitesi, hizmet performansı, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati arasındaki ilişkiler

2.3. Müşteri memnuniyeti modelleri

3. Bölüm: Kamu hizmet kalitesi

3.1. Kamu hizmetleri ve Kamu Hizmet kalitesi

3.2. Belediyecilik hizmetleri ve Belediye hizmet kalitesi   

4. Bölüm: Sektörlere göre hizmet kalitesi

4.1. Eğitim hizmet kalitesi    

4.2. Sağlık hizmet kalitesi   

4.3. Konaklama hizmet kalitesi   

4.4. Bankacılık hizmet kalitesi    

4.5. Telekomünikasyon hizmet kalitesi    

4.6. Ulaşım ve Lojistik hizmet kalitesi    

4.7. Uzaktan eğitim hizmet kalitesi   

4.8. E-Ticaret (online alışveriş) hizmet kalitesi    

4.9. Yiyecek-içecek sektörü hizmet kalitesi 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hizmet kalitesini ve boyutlarını tanımlar Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Sınav,
2 Hizmet kalitesine etki eden faktörleri tanımlar Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Hizmet kalitesini nasıl geliştireceğini açıklar Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, Ödev, Sınav,
4 Hizmet kalitesi konusunda yazılı ve sözlü iletişim becerileri kazanır Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, Performans Görevi,
5 Hizmet kalitesini ölçer Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
6 Hizmet kalitesini işletmenin rekabetçiliği ile ilişkilendirir Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hizmet tanımı, kavramı ve hizmetler sektörü
2 Kalite ve Hizmet Kalitesi Tanım ve boyutları
3 Temel Hizmet kalitesi modelleri
4 Literatürdeki diğer hizmet kalitesi modelleri
5 E-hizmet kalitesi tanım ve boyutları
6 E-hizmet kalitesi modelleri
7 Müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati
8 Müşteri memnuniyeti modelleri
9 Sağlık sektöründe hizmet kalitesini ölçen modeller
10 Turizm ve konaklama sektöründe hizmet kalitesini ölçen modeller
11 Bankacılık sektöründe hizmet kalitesini ölçen modeller
12 Parekendecilik, E-ticaret (online alışveriş) sektöründe hizmet kalitesini ölçen modeller
13 Eğitim ve e-eğitim sektöründe hizmet kalitesini ölçen modeller
14 Diğer sektörlerde (ulaşım-lojistik, telekominikasyon) hizmet kalitesini ölçen modeller
Kaynaklar
Ders Notu

Metin Bayram, Sektörlere Göre Hizmet Kalitesi Modelleri Ders Notları

Ders Kaynakları

Seth, N., Deshmukh, S.G. & Vrat, P. (2005). Service Quality Models: A Review. International Journal of Quality and Reliability Management. 22 (9): 913-949.

Seyran, C. D. (2004). Hizmet Kalitesi - Modeller ve Hizmet Kalitesine Yeni Bir Bakış Açısı. KALDER Yayınları, İstanbul

Murat Aksu vd. (Eds.), Hizmet Kalitesi El Kitabı: Ölçekler ve Modeller Üzerine Çalışmalar 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Üretim yönetimi ve pazarlamadaki temel kavramları anladığınızı gösterin ve uygulayar X
2 Yöneticilerin ve çalışanların organizasyonlarda nasıl etkileşim kurduğuna dair bilgiyi gösterir X
3 Üretim yönetimi ve pazarlamanın kurumlar ve / veya bireyler üzerindeki etkisini tanır ve açıklar. X
4 Empatik olma ve aktif olarak dinleme becerisini gösterir X
5 Resmi ve gayri resmi gruplar içinde etkili bir şekilde iletişim kurar X
6 Üretim yönetimi ve pazarlama" sorunlarının temel nedenini tanımlayın ve analiz eder X
7 Literatürü profesyonelce gözden geçirin ve yeni araştırma soruları önerir X
8 Yönetsel sorunlara uygun çözümler bulur X
9 Üretim yönetimi ve pazarlama alanına metodolojik yaklaşımları değerlendirmek için uygulayın X
10 Araştırma bulgularını ilgili yazın bağlamında tartışır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 1 40 40
Performans Görevi (Seminer) 1 3 3
Final 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 25 50
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6