Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Management Wıth Strategıc Plannıng and Processes | SAU 039 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF ELÇİN GÜNAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ELİF ELÇİN GÜNAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencileri iş dünyasının temsilcileri ile buluşturup iş yaşamındaki stratejik yönetim yaklaşımı, yönetişim araçları, birey ve kurum performansının yönetimi, uzun vadeli planlama, süreçlerle yönetim yaklaşımı konularında bilinçlendirmek ve öğrencilerin tüm bu konuların bütünleşik yönetimini ve sürekli olarak iyileştirilmesini iş yaşamındaki gerçek uygulamalar ile destekleyerek bilgi ve yetkinlik düzeylerini arttırmak. |
Dersin İçeriği | Temel düzeyde stratejik plan, hedef belirleme çalışmaları, süreç yaklaşımı, örnel olaylar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, | |
2 | Lecture, | Homework, Testing, | |
3 | Lecture, | Homework, Testing, | |
4 | Lecture, | Homework, Testing, | |
5 | Lecture, | Homework, Testing, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma / Genel giriş ve dersin tanitilmasi | |
2 | Stratejik planlama nedir? Nasıl yönetilir? Kurumdaki uygulamalara dair genel yaklaşım | |
3 | Stratejik planlamada kullanılan yöntemler, araçlar ve iş planları | |
4 | SWOT analizi, stratejik plan oluşturma, stratejik plan-bütçe ilişkisi ve stratejik planı gözden geçirme | |
5 | Yönetişim kavramı ve stratejik planlamada yönetişimin önemi | |
6 | Strateji ile kurumsal / bireysel performans yönetimi ilişkisi | |
7 | Süreç tasarımı, süreç yönetimi ve süreçlerle yönetim kavramının tanıtımı | |
8 | Yönetim sistemleri içinde /ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001, ISO 45001, ISO 22000, IATF, vb.) süreç yönetimi yaklaşımının yeri | |
9 | Süreç envanterinin kurgusu ve ana-üst-alt süreç hiyerarşisi | |
10 | Süreç haritalarının oluşturulması ve SIPOC analizleri | |
11 | Süreçlerde To-Be tasarımı ve KPI yönetimi | |
12 | Stratejik planlama ve süreçlerle yönetimin entegrasyonu, ilişkili adımlara dair bilgilendirme | |
13 | Risk yönetiminin süreçler ve stratejik planlama ile ilişkisi | |
14 | Süreç performans göstergelerinin yönetimi, operasyonel mükemmelliğe (Op-Ex) katkısı ve sürekli iyileştirme döngüsü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Balanced Score Card Metodolojisi Strateji / Richard Luecke İyiden Mükemmel Şirkete / Jim Collins |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Engineering graduates with sufficient knowledge background on science and engineering subjects of their related area, and who are skillful in implementing theoretical and practical knowledge for modelling and solving engineering problems. | ||||||
2 | Engineering graduates with skills in identifying, describing, formulating and solving complex engineering problems, and thus,deciding and implementing appropriate methods for analyzing and modelling. | ||||||
3 | Engineering graduates with skills in designing a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements; for this purpose, skills in implementing modern design methods. | ||||||
4 | Engineering graduates with skills in developing, selecting and implementing modern techniques and tools required for engineering applications as well as with skills in using information technologies effectively. | ||||||
5 | Engineering graduates with skills in designing and conducting experiments, collecting data, analyzing and interpreting the results in order to evaluate engineering problems. | ||||||
6 | Engineering graduates who are able to work within a one discipline or multi-discipline team,as well as who are able to work individually | X | |||||
7 | Engineering graduates who are able to effectively communicate orally and officially in Turkish Language as well as who knows at least one foreign language | X | |||||
8 | Engineering graduates with motivation to life-long learning and having known significance of continuous education beyond undergraduate studies for science and technology | X | |||||
9 | Engineering graduates with well-structured responsibilities in profession and ethics | X | |||||
10 | Engineering graduates having knowledge about practices in professional life such as project management, risk management and change management, and who are aware of innovation and sustainable development. | X | |||||
11 | Engineering graduates having knowledge about universal and social effects of engineering applications on health, environment and safety, as well as having awareness for juridical consequences of engineering solutions. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
Mid-terms | 1 | 16 | 16 |
Quiz | 2 | 16 | 32 |
Assignment | 1 | 15 | 15 |
Final examination | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |