Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistik | ISL 285 | 3 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. OYLUM ŞEHVEZ ERGÜZEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ENGİN DÜCAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Sosyal bilimlerde istatistiğin öneminin kavranması ve istatistiksel kavramların öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Verilerin sınıflandırılması ve yorumlanması; Frekans tablolarının oluşturulması; Temel olasılık hesaplamaları; Dağılımlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistiği tanımlar ve önemini vurgular. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Çeşitli konularda elde edilen verileri özetler ve görsel olarak açıklar. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, |
3 | Veri özelliğine göre uygun ortalama değeri hesaplar. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Değişkene ait değişimi hesaplar ve yorumlar. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, |
5 | Değişkene ait bölünme şeklini belirleyip, yorumlar. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, |
6 | Belirsizliğin ölçüsü olan olasılığı, çeşitli olaylara göre hesaplar. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Rassal değişkenler için olasılık hesaplar. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistiğin Ekonomi ve İşletme Alanındaki Önemi, Temel İstatistiki Kavramlar ve İstatistiki Veri Kaynakları | |
2 | Verilerin Toplanması | |
3 | Grafiksel ve Nümerik Tanımlayıcı Metotlar, Veri İşleme, Seriler ve Grafik Çizimleri | |
4 | Ortalamalar: Aritmetik Ortalama, Mod ve Medyan | |
5 | Dağılım Ölçüleri | |
6 | Olasılık Kuramı | |
7 | Olasılık Dağılımları | |
8 | Örnekleme ve Örnekleme Dağılımları | |
9 | ARASINAV | |
10 | Hipotez Testleri | |
11 | Korelasyon ve Regresyon | |
12 | İndeksler: çeşitli indeksleri hesaplama yöntemleri | |
13 | Ekonomik Göstergeler ve İstatistik | |
14 | Konuların Yeniden Gözden Geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi Ders Notları |
Ders Kaynakları | Fenandes, M. (2009). Statistics for Business and Economics. Ventus Publishing ApS. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alan bilgisini sağlama | X | |||||
2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | X | |||||
5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |