Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Armoni I | ARM 301 | 5 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | TSM NAZARİYAT I-II, Mioy I-II-III-IV, Piyano I-II-III-IV |
Önerilen Seçmeli Dersler | TSM NAZARİYAT I-II, Mioy I-II-III-IV, Piyano I-II-III-IV |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hacı Bekir Kurşunet |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk müziği makam dizileriyle eşliğinde, Klasik dönem armoni kurallarının aşamalı bir şekilde öğretilerek çok sesliliğin tanıtılması ve uygulaması amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra yan derece akorları ile Armoni dersinin daha uygulamalı ve işlevsel bir hale getirilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Hicaz makam dizisi temel alınarak, majör ve minör akor kurulumları, akor birleşimleri ve tüm bunların piyanoda uygulanması dersimizin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. | Beyin Fırtınası, | Sınav, |
2 | Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sınav, |
3 | Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. | Beyin Fırtınası, | Sınav, |
4 | Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sınav, |
5 | Verilen bas ya da soprano ezgisini çok seslendirmeyi kurallarına uygun olarak yapar. | Beyin Fırtınası, | Sınav, |
6 | Akora yabancı sesleri ve kurallarını düzeyine uygun egzersizler yardımıyla değerlendirir. | Beyin Fırtınası, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Armoni hakkında temel bilgiler, (diyatonik) Hicaz-Majör ve minör dizi oluşumları, 3 ve 4 sesli akor bilgisi Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
2 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Akor dereceleri (1-4-5) 4 sesli armoni bilgisi, (SATB) Dar ve geniş aralık Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
3 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde I-IV-V-I akor bağlantısı Akorların Bağlantıları, melodik durumları (plagal-otantik-tam kadans) Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
4 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Soprano melodisinin armonize edilmesi Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
5 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Şifreli Bas partisinin armonizesi, piyanoda uygulama çalışmaları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
6 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Bas partisinin armonizesi, piyanoda uygulama çalışmaları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
7 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Akorlarda 1. Çevrim ve piyanoda uygulama çalışmaları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
8 | Vize haftası | |
9 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Akorlarda 2. Çevrim ve piyanoda uygulama çalışmaları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
10 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Geçişli 6/4 akorları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
11 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde İşleyici 6/4 akorları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
12 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde K6/4 akoru ve V. Derece ile birleşme prensipleri Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
13 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Dominant 7’li akorunun kurulumu ve 4 sesli partide kullanma prensipleri (V7-I) bağlantısı Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
14 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde piyanoda eşlik uygulama çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. H. Bekir Kurşunet Armoni ders notları |
Ders Kaynakları | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. H. Bekir Kurşunet Armoni öğretim programı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |